فورد موستانگ را فراخوانی می کند زیرا فرمان ممکن است ناخواسته بپیچد


فورد به تازگی فراخوان دیگری صادر کرده است. این یکی شامل 30735 موستانگ از سال های 2022 و 2023 است که ممکن است مشکلاتی در فرمان داشته باشند. خبر خوب: فورد از هیچ تصادف یا جراحت ناشی از این مشکل آگاه نیست. به هر حال خبر بد برای طرفداران فورد این است که یک لحن کاملاً جدید از جوک ها در مورد تصادف موستانگ ها شروع می شود.

اعلامیه فراخوان بین تریم‌های EcoBoost یا GT مشخص نشده است، بنابراین به نظر می‌رسد که بدون توجه به تریم، مشکلی فراگیر باشد. بر اساس این فراخوان، یک سنسور گشتاور دیجیتال ثانویه ممکن است با قطبیت معکوس کالیبره شده باشد. این صحبت فنی برای گفتن اینکه دنده فرمان به درستی کالیبره نشده است. و از آنجایی که موستانگ در این دوره از فرمان الکترونیکی استفاده می‌کند، خرابی سنسور می‌تواند باعث شود که وقتی راننده سعی می‌کند بپیچد، فرمان به عقب و جلو نوسان کند.

هنوز مشخص نیست که فرمان چقدر نوسان می کند. زبان خود فورد بیان می‌کند که چرخ می‌تواند «بر خلاف خواسته‌های راننده بچرخد». این خودروساز در اواخر ماه مه پس از اطلاع از مشکلات دنده فرمان از یک تامین کننده، تحقیقاتی را درباره این موضوع آغاز کرد. فورد از دو ادعای گارانتی که احتمالاً مربوط به مشکل است آگاه است.

راه حل، خوشبختانه، ساده است. فروشندگان فورد یک به روز رسانی نرم افزاری را برای ماژول کنترل فرمان برقی موستانگ وصل خواهند کرد. اعلان مالک فردی از 5 آگوست آغاز می شود، اما اطلاع رسانی فروشنده در حال حاضر در حال انجام است. دارندگان موستانگ با سؤال یا نگرانی می توانند با یک فروشنده تماس بگیرند یا با فورد با شماره 866-436-7332 تماس بگیرند.

این آخرین مورد از فراخوان های فورد است. 552118 F-150 به سختی یک هفته پیش به دلیل مشکل انتقال فراخوان شد. یکی دیگر از فراخوان های موستانگ برای خطر آتش سوزی احتمالی در اوایل ژوئن کاهش یافت. به گفته وزارت حمل و نقل ایالات متحده، فورد تاکنون 32 فراخوان در سال 2024 صادر کرده است که میلیون ها خودرو را تحت تأثیر قرار داده است.



منبع