فولکس واگن تا سال 2030 زیر نام تجاری R Performance را فقط الکتریکی خواهد کرد

رینهولد ایونز، رئیس برند R، به این نشریه گفت که در حال حاضر اقدامات لازم را برای آماده شدن برای تحول آغاز کرده است. این خودروساز همچنین تأیید کرد که “چند مدل R الکتریکی در مراحل برنامه ریزی دارد.” با این حال، هیچ یک جدول زمانی ارائه نکردند که چه زمانی می‌توانیم اولین مدل برقی R را ببینیم. این خودروساز در حال حاضر “مفاهیم و احتمالات مختلفی” را در نظر گرفته است که به نظر می رسد می توانیم چند سال منتظر باشیم تا اولین R الکتریکی عرضه شود.

نام تجاری R فقط برای EV باید شامل طیف وسیعی از محصولات باشد. فولکس واگن این نشان را در طول سال‌ها به چندین مدل مختلف از جمله گلف، تیگوان، تی‌روک و غیره اضافه کرده است. اولین R الکتریکی می تواند از یکی از خودروهای فولکس واگن با برند ID تولید شود که فروش خوبی دارد. ID.4 در سه ماهه سوم 2022 رکورد فروش جدیدی را در ایالات متحده به ثبت رساند.

فولکس واگن گلف R 2022 نسخه ایالات متحده در جاده

تغییر فولکس واگن به سمت خودروهای برقی یک شبه اتفاق نمی افتد، زیرا این شرکت در حال برنامه ریزی برای انتقال تدریجی است. در حالی که شرکت اکنون در حال ایجاد زمینه برای استراتژی برق رسانی خود است، همیشه این شانس وجود دارد که تغییر کند. طبق گزارش ها، تویوتا در حال ارزیابی مجدد استراتژی خود است زیرا مصرف کنندگان سریعتر از آنچه پیش بینی می شد به خودروهای برقی تبدیل می شوند.

فولکس واگن جزئیات کمی در مورد این مدل‌های آینده ارائه کرد، اما شارژ سریع و راحت یکی از ویژگی‌های آن خواهد بود. این خودروها همچنین از جدیدترین فناوری‌هایی که از مفاهیم و مسیر مسابقه سرچشمه می‌گیرند، بهره خواهند برد. طبق این نشریه، پلتفرم سیستم های مقیاس پذیر فولکس واگن احتمالا زیربنای مدل های جدید برقی R خواهد بود.

فولکس واگن قصد دارد تا سال 2035 به یک خودروساز تمام برقی تبدیل شود. این انتقال شامل برند فرعی عملکرد R این شرکت می شود، اما خیلی زودتر از بقیه خط تولید، فقط به خودروهای برقی تبدیل می شود. شرکت تایید کرد با اتوموبیل تا سال 2030 تمام خودروهای با برند R آن فقط الکتریکی خواهند بود.

حرکت فولکس‌واگن R به سمت پیشرانه‌های فقط الکتریکی تعجب‌آور نیست. چندین سال است که شایعاتی مبنی بر توسعه چنین مدل هایی وجود دارد که حداقل به سال 2018 بازمی گردد. امیدواریم زودتر شاهد اولین مدل برقی R باشیم، زیرا این مدل‌های با عملکرد بالا با گذشت زمان باید با رقابت سختی روبرو شوند.



منبع