قبل از اینکه تویوتا ژاپن یک کرولا GR به شما بفروشد، باید در لاتاری برنده شوید

GR Corolla امروز در ژاپن به فروش رسیده است، اما شما نمی توانید فقط به فروشنده محلی خود بروید و یکی از آنها را بخرید، همانطور که در ابتدا در ماه ژوئن و زمانی که هات هاچ رونمایی شد، اعلام شد. درعوض، باید برای سفارش دستگاه عملکرد با وارد شدن به قرعه کشی اقدام کنید. اولین دسته از خودروهای تولیدی به 500 دستگاه برای نسخه معمولی و فقط 70 دستگاه برای نسخه شدیدتر موریزو با دو صندلی و گشتاور 30 ​​نیوتن متر اضافی محدود شده است.

Toyota GR Corolla Circuit Edition خارجی 2023

34 عکس ها

تویوتا اشاره می‌کند که افزایش فروش GR کرولا را در نظر خواهد گرفت، مشروط بر اینکه محدودیت‌های عرضه پس از اولین دسته از خودروهای تولیدی مشکل‌ساز نباشد. در ایالات متحده، نسخه اولیه Core Edition برای اولین سال که در آن نسخه Circuit Edition سطح میانی به 1500 واحد محدود می شود، 5000 دستگاه محدود شده است. برترین خودرو برای 2023MY یک خودروی 200 خواهد بود.



منبع

در مورد آمریکای شمالی، تویوتا کانادا مسابقه ای برای تعیین 9 برنده داشت که فرصت خرید GR کرولا را داشتند. در ایالات متحده، قیمت نسخه Core از 35900 دلار شروع می شود، سپس نسخه مداری 42900 دلاری و نسخه Morizo ​​با قیمت 49900 دلار قرار می گیرند. قیمت ژاپنی نیز منتشر شده است و قیمت برچسب 5,250,000 ین برای GR Corolla RZ و 7,150,000 ین برای Morizo ​​Edition را نشان می دهد. با نرخ ارز فعلی، به ترتیب حدود 39200 دلار و 53400 دلار است.

در مورد اینکه چرا تویوتا این رویه نسبتاً غیرمعمول را اتخاذ می‌کند، این مسئله از تنگناهای عرضه ناشی از همه‌گیری COVID-19 و کمبود نیمه هادی ناشی می‌شود. این خودروساز ژاپنی راهی جز محدود کردن تولید حداقل در ابتدا ندارد. این شرکت می‌داند که GR Corolla در خانه تقاضای زیادی خواهد داشت و می‌داند که نمی‌تواند تمام سفارش‌ها را انجام دهد. علاوه بر این، این مدل در آمریکای شمالی نیز به فروش می رسد و بنابراین فشار بیشتری بر عرضه وارد می کند.

برنامه ها را می توان تا 18 دسامبر برای مشتقات spicier در مکان های GR Garage در سراسر کشور ثبت کرد. اگر به استاندارد GR Corolla پایبند باشید، خرید برنامه های بخت آزمایی را می توان تا 19 دسامبر به صورت آنلاین انجام داد. در 6 ژانویه، 70 نفری که شانس خرید نسخه Morizo ​​را دارند، اعلام خواهند شد. لیست 500 مشتری دیگر که می توانند خودروی استاندارد را دریافت کنند، یک روز بعد منتشر خواهد شد. قرار است تحویل هر دو طعم در بهار 2023 آغاز شود.