قیمت بالای سوخت برای اولین بار در 8 سال رضایت خودرو کاهش می یابد: مطالعه

شکاف بین رضایت خریداران خودروهای لوکس و خودروهای انبوه در سال به طور قابل توجهی افزایش می یابد. در سال 2021 این فاصله تنها 19 امتیاز بود، اما در سال 2022 این فاصله به 31 امتیاز شگفت‌انگیز افزایش یافت.

برای مطالعه سال 2022، زمان بندی همه چیز بود زیرا قیمت بنزین افزایش شدیدی را تجربه می کرد. به گفته Amodeo مشتاق JD Power، مدیر خودروسازی جهانی در JD Power، “مهمترین عاملی که منجر به کاهش صنعت در سال جاری شد، درک مالکان از مصرف سوخت خودروی خود است.” توجه به این نکته مهم است که رضایت کلی خودروهای گازسوز جدید در مقیاس 1000 امتیازی تنها 1 امتیاز کاهش یافته است.

JD Power APPEAL بر هیجانات عاطفی راننده در صورت وسیله نقلیه جدید تمرکز می کند. وسایل نقلیه ای که تجربه رانندگی هیجان انگیزی را به مالکان ارائه می دهند یا نشان دهنده یک هدف آرزویی هستند معمولاً در این معیار امتیاز خوبی کسب می کنند. به گفته JD Power، “مطالعه APEAL از مالکان می خواهد 37 ویژگی را در نظر بگیرند، از احساس راحتی که هنگام بالا رفتن از صندلی راننده احساس می کنند تا لذتی که هنگام پا گذاشتن روی پدال گاز دریافت می کنند.”

آیا از خرید اخیر خودرو خود راضی هستید؟ اگر بتوانید خودروی گازسوز خود را با خودروی هیبریدی یا BEV مبادله کنید آیا این کار را انجام می دهید؟



منبع

در مطالعه ای که توسط JD Power انجام شده است، می توانیم تاثیر قیمت بنزین را بر رضایت صاحب خودروهای جدید ببینیم. افزایش قیمت بنزین به این معنی است که دارندگان وسایل نقلیه جدید نسبت به سال 2021 کمتر از خرید خود راضی هستند. این اولین کاهش رضایت کلی از سال 2014 است و تنها پنجمین بار است که کاهش در تاریخ 27 ساله این مطالعه ثبت شده است. اگرچه دارندگان خودروهای گازسوز نشان دهنده کاهش رضایت هستند، اما چگونه با مالکان BEV و هیبریدی مقایسه می شوند؟

اگرچه مصرف سوخت عاملی در رضایت خودروهای احتراق داخلی بود، اما BEVS و هیبریدی ها کمتر تحت تأثیر قرار گرفتند. در واقع، خودروهای BEV در مقایسه با خودروهای گازسوز سنتی با میانگین امتیاز 838 در مقایسه با 846، هنوز عملکرد ضعیفی دارند.

JD Power تسلا را بر اساس معیارهای خود تجزیه و تحلیل می‌کند، زیرا سهم بزرگ آن در بازار نتایج را تغییر می‌دهد و صاحبان پرشور تسلا خودروهای گازسوز را با امتیاز چشمگیر 887 شکست می‌دهند.