قیمت نیسان ماکسیما 2023 از 39235 دلار برای سال آخر تولید

تا اینجای کار، پایانی آرام برای یک دوره ۴۲ ساله برای این سدان ماندگار است. این خودرو در سال 1981 با نام داتسون ماکسیما شروع به کار کرد و نیرو را از طریق یک موتور شش خطی به چرخ های عقب می فرستاد. چرخ های جلو و موتور V6 برای نسل دوم در سال 1985 وارد شدند که اکنون نشان های نیسان را بر روی خود دارند. این فرمول تا پایان عمر ماکسیما دوام آورد و مدل فعلی دارای یک موتور 3.5 لیتری V6 با قدرت 300 اسب بخار است که چرخ های جلو را از طریق یک CVT به حرکت در می آورد.

ماکسیما جدیدترین خودرو در صف طولانی سدان‌هایی است که اخیراً به دلیل تبدیل شدن شاسی‌بلندها و کراس اوورها به اصلی‌ترین حمل‌ونقل خانواده متوقف شده‌اند. کرایسلر 300 و دوج چارجر در سال 2023 از صحنه خارج خواهند شد. شایعه شده است که شورولت مالیبو و هیوندای سوناتا در راه خروج خواهند بود. فورد سال‌ها پیش فروش خودروهای سدان را در ایالات متحده متوقف کرد، اما تویوتا کمری و هوندا آکورد هیچ نشانه‌ای از کندی نشان نمی‌دهند.



منبع

نیسان در پایان سال 2023 ماکسیما را از بین می‌برد. سال آخر تولید تغییرات زیادی را ایجاد نمی‌کند، زیرا خودروساز نشان‌های قدیمی نیسان را با طراحی مینیمالیستی جدید تعویض می‌کند. تریم پلاتینیوم فوق‌العاده یک استثنا است، زیرا صندلی‌های چرمی نیمه آنیلین و صفحه‌های ضربه‌ای روشن را به دست می‌آورد.

9 عکس ها

یکی از سخنگویان نیسان در ایمیلی به این شرکت گفت: «ماکسیما یکی از مشهورترین پلاک‌های نیسان در آمریکای شمالی است. Motor1.com. در روز چهارشنبه، 3 آگوست، به کارمندان، تامین کنندگان و فروشندگان خود اعلام کردیم که تولید نسل فعلی ماکسیما در اواسط سال 2023 به پایان می رسد. به عنوان بخشی از طرح نیسان Ambition 2030، این شرکت خودروهای الکتریکی و فناوری های پیشرفته را در اولویت قرار داده است تا سال 2030، 40 درصد از فروش خودروهای نیسان کاملاً برقی خواهد بود و تعداد بیشتری نیز باید الکتریکی شوند. علاوه بر این، در اوایل سال جاری، نیسان دو مدل کاملاً جدید و تمام الکتریکی را در کارخانه مونتاژ کانتون در می سی سی پی معرفی کرد.

همه تریم ها دارای برچسب قیمت بالاتری نیز هستند، ماکسیما SV پایه از 39235 دلار و ماکسیما SR میان رده از 44395 دلار شروع می شود. این افزایش 300 دلاری برای هر دو در مقایسه با سال 2022 است، اما نیسان ماکسیما پلاتینیوم 2023 با قیمت 1100 دلار گرانتر است و از 45345 دلار شروع می شود. تمام قیمت ها شامل هزینه اجباری 1095 دلاری مقصد می باشد.