لاستیک سواری از بند قیمت‌ گذاری رها شد

به گزارش «دنیای‌خودرو» چند روزی است اخبار غیررسمی از بازار و شرکت‌های تایرسازی حکایت از افزایش قیمت تایرهای رینگ۱۳،۱۴و۱۵به مقدار کمتر از ۱۰درصد دارد؛ آن‌هم افزایش قیمت برای سایزهایی که بیشترین تقاضا برایشان در بازار دیده می‌شود و قیمت پایین آنها رغبتی برای افزایش تولید در این سایزها را برای کارخانه‌ها باقی نگذاشته بود.

تولید تایر که به اذعان تولیدکننده‌ها با گفتار همراه بود، باعث شد انجمن صنفی صنعت تایر اقدام به مذاکره جدی با مسئولان دولتی کند تا تایر قیمت واقعی به خود بگیرد.

برهمین اساس محمدرضا تقی‌گنجی، عضو انجمن صنفی صنعت تایر ایران در گفت‌وگو با خبرنگار «دنیای‌خودرو» از اجرای طرح آزادسازی قیمت تایر توسط دولت خبر داد و گفت: با تصمیم ستاد تنظیم بازار و در نهایت وزیر صمت، تایر از قیمت‌گذاری دستوری مستثنا و تعیین قیمت این کالا به انجمن صنفی صنعت تایر سپرده شد.

بر این اساس و با تصمیم مدیران‌عامل شرکت‌های تایرسازی قیمت تایرهای رینگ13 یا همان خانواده پراید به میزان ۹درصد افزایش یافت و بهای تایرهای رینگ ۱۴و ۱۵نیز به ترتیب هشت و پنج‌درصد بالارفت.

به‌گفته گنجی با این اتفاق شرکت‌ها از زیان‌دهی خارج شده و راحت‌تر به تولید تایر مورد نیاز کشور می پردازند. وی یادآور شد واقعی‌سازی قیمت‌ها با شیب ملایم و به‌صورت تدریجی انجام خواهد شد تا شوکی به بازار و مصرف‌کننده نهایی وارد نشود.

به گزارش «دنیای‌خودرو» زمزمه واقعی‌سازی قیمت‌ها در بازار کافی بود تا بهای تایر پراید در بازار آزاد تا جفتی ۲۰۰هزار تومان ریزش داشته باشد و از التهاب بازار کم شود. در گام اول نیز گروه صنعتی رازی سبد محصولات خود را با قیمت‌های جدید برای فروش به نمایندگان عرضه کرد.