لامبورگینی اوروس پرفورمنس با قدرت 666 اسب بخاری شیطانی معرفی شد


اگر یک مدل در بخش لوکس وجود داشته باشد که برای افزایش فروش نیازی به به روز رسانی نداشته باشد، قطعا اوروس است. Super SUV لامبورگینی از زمان ورود به تولید تنها چهار سال پیش تاکنون در بیش از 20000 دستگاه مونتاژ شده است. این شرکت با ارائه 5090 خودرو به شرکت‌های Sant’Agata Bolognese کمک کرد تا به بهترین فروش نیم ساله خود در H1 2022 دست یابند. جانشین معنوی LM002 61 درصد از کل حجم را به خود اختصاص داده است.

اگرچه اوروس یک موفقیت فوق العاده است، اما لامبورگینی نمی تواند تازه واردانی مانند استون مارتین DBX و فراری Purosangue آینده را نادیده بگیرد. برای این منظور، مشتق داغ Performante امروز با قدرت بیشتر و وزن کمتر پوشش خود را می شکند. موتور 4.0 لیتری V8 توئین توربو برای استخراج 16 اسب بخار اضافی ماساژ داده شده است که مجموعاً 666 اسب بخار قدرت دارد. در مورد گشتاور، بدون تغییر باقی مانده است، در 850 نیوتن متر (627 پوند فوت).

اوروس در رژیم غذایی برای حذف 47 کیلوگرم (104 پوند) چربی قرار گرفته است تا عملکرد را افزایش دهد. وقتی صحبت از آن شد، Performante سه دهم ثانیه از سرعت صفر به 62 مایل در ساعت (100 کیلومتر در ساعت) را کاهش می دهد که اکنون فقط 3.3 ثانیه طول می کشد. به‌طور کلی، خودروی اسپرت خانوادگی روی پایه‌ها سرعت 190 مایل در ساعت (306 کیلومتر در ساعت) یا تقریباً مشابه قبل را انجام می‌دهد. اگر بخواهید در یک SUV حتی سریعتر حرکت کنید، DBX707 قدرتمندتر حداکثر سرعت خود را به 193 مایل در ساعت (310 کیلومتر در ساعت) می رساند.

جدای از افزایش قدرت و کاهش وزن، شاسی لامبورگینی اوروس پرفورمانته 20 میلی متر (0.8 اینچ) کاهش یافته است در حالی که مسیرها 16 میلی متر (0.6 اینچ) عریض شده اند. قوس‌های چرخ فیبر کربن قوی‌تر میزبان چرخ‌های اختیاری ۲۳ اینچی یا فورج ۲۲ اینچی با پیچ‌های تیتانیوم و لاستیک‌های سفارشی Pirelli Trofeo R هستند.

سریع‌ترین SUV تولیدی در Pikes Peak پس از اعمال تغییرات در سپرهای جلو و عقب، در واقع ۲۵ میلی‌متر (تقریبا یک اینچ) طولانی‌تر از قبل است. تغییراتی در اسپویلر نصب شده روی سقف نیز انجام شده است و شامل پره های فیبر کربنی است که از آونتادور SVJ گرفته شده است تا به افزایش 38 درصدی نیروی رو به پایین عقب کمک کند. به طور کلی، نیروی رو به پایین در مقایسه با مشخصات غیر پرفورمنت 8 درصد افزایش یافته است.

لامبورگینی اوروس پرفورمانته 2023
لامبورگینی اوروس پرفورمانته 2023

Urus Performante به صورت استاندارد دارای اگزوز Akrapovic و قطعات فیبر کربنی متعدد از جمله سپر عقب پایین و دیفیوزر است. همچنین یک دیفرانسیل جدید برای کمک به توزیع موثرتر گشتاور همراه با سیستم فرمان پذیری چرخ های عقب سریعتر وجود دارد. برای احساس مستقیم‌تر، لامبورگینی فرمان چرخ‌های جلو را نیز مجددا کالیبره کرده است.

فراتر از حالت‌های رانندگی معمول، Urus 2023 Rally را برای عملکرد بهتر در جاده‌های خاکی اضافه می‌کند. سیستم‌های ضد رول و میرایی برای کنترل سطوح سخت‌تر و افزایش تطبیق‌پذیری SUV، همانطور که در مفهوم ماجراجویانه ST-X چند سال پیش نشان داده شد، دوباره پیکربندی شده‌اند.

فضای داخلی تا حد زیادی یکسان است، اما باید به دوخت صندلی شش ضلعی جدید، بسته Dark Package و گرافیک اصلاح شده برای نمایشگر راننده و صفحه نمایش لمسی سرگرمی اشاره کنیم. مانند قبل، گزینه‌های سفارشی‌سازی زیادی از طریق برنامه Ad Personam وجود دارد، از جمله دستگیره‌های قرمز رنگ، رکاب‌های جانبی سفارشی، لهجه‌های آلومینیومی، و چرم و آلکانترا.

لامبورگینی اوروس پرفورمنس 2023 از 260676 دلار در ایالات متحده قیمت دارد. جالب اینجاست که SUV بازار چین به دلایلی مشابه با قدرت کمتر از 640 اسب بخار محدود خواهد شد.



منبع