لامبورگینی کانتاچ فراخوان شد زیرا روکش شیشه ای موتور می توانست پرواز کند


تحویل لامبورگینی Countach LPI 800-4 در ایالات متحده در آگوست امسال با دو نمونه اول نمایش داده شده در هفته خودروی مونتری 2022 آغاز شد. در مراسمی خصوصی با حضور استفان وینکلمن، رئیس و مدیر اجرایی لامبورگینی، کلید این دو ابرخودرو به صاحبان جدیدشان داده شد. با این حال، به زودی آنها باید کلیدها را برای بازرسی سریع به خودروساز برگردانند زیرا ممکن است مشکلاتی در مورد پوشش شیشه ای موتور وجود داشته باشد.

اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه فراخوانی برای مجموع 9 واحد از Countach دوباره متولد شده در سراسر جهان را اعلام کرده است. بولتن این آژانس می گوید که این خودروها بین 30 ژوئن تا 28 ژوئیه سال جاری تولید شده اند و گزارش اولیه در مورد یک مشکل احتمالی از بازار قطر در اوایل اکتبر منتشر شده است. یک مشکل احتمالی در یکی از چهار پنل شیشه ای روی کاپوت عقب این سوپراسپرت پیدا شد و لامبورگینی تحقیقات داخلی را آغاز کرد.

در 25 اکتبر، مرکز تجاری واقع در Sant’Agata Bolognese اعلام کرد که پس از تجزیه و تحلیل داخلی و آزمایش، نقص به عنوان یک خطا در مرحله مونتاژ تامین کننده در مورد اتصال پانل شیشه ای کشف شد. در آن زمان هیچ گزارشی از بازارهای دیگر دریافت نشد، اما نمی‌توان رد کرد که سایر پنل‌ها به طور کامل از کاپوت عقب جدا شوند. در نهایت، لامبورگینی نتایج تحقیقات را در 10 نوامبر به کمیته ایمنی محصولات لامبورگینی ارائه کرد که تصمیم به فراخوانی فعال در سراسر جهان گرفت.

NHTSA می گوید 9 خودرو ممکن است تحت تأثیر این مشکل قرار گیرند و لامبورگینی هر یک از آنها را برای اتصال مناسب پانل های شیشه ای بازرسی خواهد کرد. در صورت مشاهده ایرادات، پنل های شیشه ای طبق مشخصات سازنده تعویض خواهند شد. همه 9 خودرو هنوز تحت گارانتی هستند.

به عنوان یادآوری، Countach LPI 800-4 دوباره متولد شده سریعترین و سریعترین Countach است که تا کنون توسط سازنده ایتالیایی ساخته شده است. با موتور V12 در پشت صندلی ها که پشت سر هم با یک موتور الکتریکی کار می کند، این ابرخودرو دارای 803 اسب بخار (599 کیلووات) است. سرعت 60 مایل در ساعت (97 کیلومتر در ساعت) فقط 2.8 ثانیه طول می کشد.



منبع