لامبورگینی EV 2028 دارای چهار صندلی، دو در، فاصله بیشتر از سطح زمین


در می 2021، لامبورگینی متعهد شد که هر سه مدل را تا سال 2024 برقی کند و در نیمه دوم دهه یک خودروی برقی را روانه بازار کند. از آن زمان، ما متوجه شدیم که جانشین آونتادور در مارس 2023 با یک V12 هیبریدی پلاگین رونمایی خواهد شد در حالی که جایگزین هوراکان در سال 2024 قرار است از یک V8 PHEV دو توربو استفاده کند. Urus با درگاه شارژ اخیراً مورد آزمایش قرار گرفته است، به این معنی که زودتر از آن به بازار می‌آید. اما در مورد EV چطور؟

مجله بریتانیایی خودکار اکسپرس نشست و با استفان وینکلمن، مدیرعامل لامبورگینی درباره مدل تمام برقی گپ زد. قرار است در سال 2028 به عنوان چهارمین عضو اصطبل سنت آگاتا بولونیزه به جای جایگزینی برای یک گاو خشمگین موجود باشد. رئیس این خودروساز آن را به دلیل «فاصله بیشتر از سطح زمین» به عنوان «قابل استفاده روزانه بسیار بیشتر» توصیف کرد. وی تصریح کرد که این خودرو چهار نفره با طرح 2+2 و دو در خواهد بود.

مدیر اجرایی 58 ساله آلمانی پیشنهاد کرد لامبورگینی از عضویت در گروه فولکس واگن برای سرعت بخشیدن به توسعه و کاهش هزینه ها استفاده خواهد کرد. این به لطف “هم افزایی گروه فولکس واگن مانند آنچه قبلا با اوروس داشتیم” امکان پذیر خواهد بود. وینکلمن به این اشاره داشت که چگونه Super SUV بر روی پلت فرم MLB Evo مشابه بنتلی بنتایگا، آئودی Q7/Q8، پورشه کاین و فولکس‌واگن توآرگ سوار می‌شود.

این می تواند به این معنی باشد که لامبورگینی خودروهای برقی از همان معماری پلتفرم سیستم های مقیاس پذیر استفاده خواهد کرد که گروه فولکس واگن در حال حاضر در حال توسعه آن است. سخت افزار SSP برای اولین بار در یک سدان برقی Trinity با نشان فولکس واگن که در سال 2026 از یک کارخانه جدید 2 میلیارد یورویی در ولفسبورگ عرضه می شود، استفاده خواهد شد. روون مور، مدیر فنی لامبورگینی به این موضوع گفت خودکار اکسپرس پیشرانه تمام الکتریکی برای خودروساز منطقی است:

“برخی از ستون های اصلی ما از نقطه نظر فناوری کاملاً با دنیای الکتریکی منطبق هستند. اگر در مورد یکپارچه سازی عملکرد فیبر کربن صحبت کنیم، یکپارچه سازی باتری به عنوان یک بخش ساختاری – این چیزی است که به شما درجات آزادی بسیار بیشتری از طراحی را می دهد. چشم انداز به معنای آیرودینامیک.”

روون مور ادامه داد که مهندسان لامبورگینی راهی برای جبران حجم اضافی خودروهای برقی پیدا کرده اند و او مطمئن است که مالکان از سنگین بودن خودرو شکایت نخواهند کرد.



منبع