لامبورگینی Urus Performante در تست شتاب بسیار سریع است


حتی اگر در میان جمعیت ضد SUV باشید، سخت است که لامبورگینی اوروس را دوست نداشته باشید. برای وسیله نقلیه ای به این بزرگی و سنگین، عملکرد ارائه شده شگفت انگیز است و بسیاری از خودروهای اسپرت واقعی را شرمنده می کند. برای سال 2023، پیشگامان Sant’Agata Bolognese، جانشین معنوی LM002 را با دادن 16 اسب بخار بیشتر برای دستیابی به قدرت شیطانی 666 اسب بخار، به سطح بعدی رساندند. علاوه بر این، Performante 104 پوند (47 کیلوگرم) از دست داده است.

مجله موتوراسپرت این فرصت را داشت که از شتاب وحشیانه Urus Performante در سرعت 0 تا 124 مایل در ساعت (200 کیلومتر بر ساعت) در یک مدار نمونه برداری کند. لامبورگینی می‌گوید این شاسی‌بلند سریع کار را در 11.5 ثانیه انجام می‌دهد که دقیقاً پس از دیدن این ویدیو به نظر می‌رسد. قبل از به دست آوردن قدرت و کاهش وزن، Super SUV به 12.8 ثانیه برای انجام کار نیاز داشت.

شتابی که این خودرو ارائه می کند برای خودرویی که 2150 کیلوگرم (4740 پوند) پایین ترازوی ترازو دارد و فاقد قدرت تحویل فوری موتور الکتریکی است، چشمگیر است. برای پرفورمانته، مهندسان لامبورگینی حالت‌های رانندگی را نیز تغییر داده‌اند و حالت اسپرت اکنون تعویض دنده‌های سریع‌تری را از گیربکس هشت سرعته اتوماتیک ZF ارائه می‌کند.

لامبورگینی Urus Performante را به همراه نسخه S می فروشد که همان پانچ را دارد اما ظاهری خشن ندارد. طعم سوم در راه است زیرا تصاویر جاسوسی اخیر یک نمونه اولیه هیبریدی پلاگین را نشان داده است که نمای جلویی متفاوتی داشت. ناگفته نماند که PHEV حتی سنگین تر خواهد بود و انتظار می رود از اقتباسی از تنظیمات الکتریکی نصب شده توسط پورشه در پانامرا توربو S E-Hybrid استفاده کند.

این اولین و آخرین Urus با موتورهای احتراقی است زیرا لامبورگینی قبلاً فاش کرده بود که مدل نسل دوم به یک خودروی برقی تبدیل خواهد شد. مدتی طول می کشد تا گاو خشمگین روی رکاب ها موتور V8 توئین توربو را از دست بدهد، زیرا بعید است در این دهه اتفاق بیفتد. این خودرو پس از یک کراس اوور الکتریکی متفاوت که برای عرضه در بازار در سال 2028 برنامه ریزی شده بود، وارد بازار می شود.



منبع