لکسوس 10 سال از جلوپنجره اسپیندل را منعکس می کند

لکسوس می دانست که دوک در حال قطبش است، اما روی آن فشار آورد که به تکامل خود ادامه خواهد داد. در واقع، این کار قبلاً با استفاده از شکل دوک در بخشی جدایی ناپذیر از طراحی کلی خودرو انجام شده است. این برند ژاپنی که «بدنه دوکی» نامیده می‌شود، پیش از این نگاهی اجمالی به تکامل دوک در کراس اوور جدید لکسوس RX به ما داده است.

“شما باید بتوانید بلافاصله یک خودرو را به عنوان لکسوس شناسایی کنید… برای مثال، تشخیص بصری فوری دلیل پشت جلوپنجره دوکی ماست. ممکن است در نگاه اول تهاجمی به نظر برسد، این عمدی است، اما همچنین جسارت خود را با پیچیدگی و ظرافت نشان می دهد. کیوتاکه ایسه، رئیس وقت لکسوس در هنگام معرفی جلوپنجره اسپیندل گفت.

از آن زمان، لکسوس به تطبیق اسپیندل در اشکال مختلف در هر خودرو، با الگوهای مش، ابعاد و پرداخت های مختلف ادامه داده است.

آن را دوست داشته باشید یا از آن متنفر باشید – و من بیش از تعداد انگشت شماری از مردم را می شناسم که آشکارا از این موضوع متنفرند – جلوپنجره دوکی لکسوس نقطه مرکزی طراحی این خودروساز بوده است. در واقع، اکنون 10 سال است که وجود دارد، اولین بار در کانسپت LF-Gh که اولین بار در سال 2011 معرفی شد، دیده شد.

سپس لکسوس از جلوپنجره اسپیندل برای پروژه‌های طراحی مختلف فراتر از خودروهای جاده‌ای استفاده کرد. اولیه فضاپیمای آینده نگر اسکای جت بود والرین و شهر هزار سیاره. همچنین به عنوان یک موتیف طراحی در Loft، سالن برنده جایزه Lexus و Brussels Airlines در فرودگاه بروکسل پذیرفته شد.



منبع

سال بعد، لکسوس سدان اجرایی GS را معرفی کرد که به شدت بر اساس مفهومی بود که در نیویورک به نمایش درآمد. این نقطه تولد مشبک دوکی پلاریزه بود.

سپس این مورد برای لکسوس RZ 450e، اولین خودروی برقی باطری این خودروساز اعمال شد. بدون نیاز به خنک‌سازی شدید، به طراحان لکسوس داده شد تا شکل دوک را در طراحی کلی بدنه تفسیر کنند.

لکسوس RX 500h F اسپرت 2023 زاویه جلو سفید