مازراتی MC20 GT2 بازگشت این برند را به مسابقات GT2 نشان می دهد

خودروی GT2 بر اساس MC20 تولید جاده‌ای، مطابق با مقررات FIA به‌عنوان یک خودروی مسابقه‌ای تک‌نفره غیرجاده‌ای و قانونی با نسخه‌ای از موتور جدید 3.0 لیتری توئین توربو V6 مازراتی است. قدرت خروجی هنوز اعلام نشده است اما سازنده می گوید نسخه پایه با قدرت 630 اسب بخار در حال حاضر در دست توسعه است.

مازراتی نتتونو به یک گیربکس شش سرعته مسابقه‌ای متوالی با شیفترهای پدال جفت می‌شود و نیرو را به چرخ‌های عقب می‌فرستد. یک کلاچ مسابقه ای و یک دیفرانسیل مکانیکی با لغزش محدود به ماشین در کشش کمک می کند، در حالی که یک کیت بدنه مسابقه ای مشابه GT2 حداکثر نیروی رو به پایین آیرودینامیکی را که توسط FIA برای قهرمانی GT2 تنظیم شده است، تضمین می کند.

معرفی کامل و رسمی MC20 GT2 برای سال 2023 برنامه ریزی شده است.



منبع

مازراتی با MC12 مسابقات به یاد ماندنی در مسابقات قهرمانی FIA GT2 بین سال های 2004 تا 2010 داشت. این برند ایتالیایی اکنون با افتخار بازگشت خود را به مسابقات چرخ بسته با MC20 GT2 کاملاً جدید اعلام می کند که جانشین MC12 در جاده و پیست است. با ورود به این دو رندر کامپیوتری، خودروی مسابقه‌ای MC20 سال آینده برای اولین بار در مسابقات قهرمانی سری اروپا Fanatec GT2 عرضه خواهد شد.

دیوید گراسو، مدیر عامل مازراتی، می‌گوید: «ما هم در جاده‌ها و هم در پیست، بر اساس اشتیاق خود هدایت می‌شویم. ما سابقه طولانی در تعالی جهانی در ورزش موتوری داریم و بسیار مفتخریم که با MC20 فوق‌العاده مسابقه می‌دهیم. مسابقه همیشه زیستگاه طبیعی مازراتی بوده است و اکنون، چه در مسابقات قهرمانی سری اروپا Fanatec GT2 و چه در مسابقات قهرمانی فرمول E، این برند شروع جدیدی از ریشه های خود برای ساختن آینده دارد.

آخر هفته پیش رو، در طول 24 ساعت اسپا 2022، مازراتی «تجربه ای اختصاص داده شده به نقاط عطف باشکوه در تاریخ ورزشی خود» برگزار خواهد کرد و به طور نمادین با MC12 و MC20 به عنوان خودروهای مسابقه GT2 قبلی و آینده خود دیدار خواهد کرد. برای یادآوری، MC12 سه بار در سال های 2005، 2006 و 2008 در بلژیک پیروز شد.

MC20 GT2 که تمامی الزامات بدنه موتوراسپورت را برآورده می کند، مجهز به کمربند ایمنی مسابقه ای شش نقطه ای، فرمان فیبر کربنی، دوربین داخل خودرو، تهویه مطبوع، ABS مسابقه ای قابل تنظیم، نمایشگر فشار باد لاستیک ها و سایر ویژگی ها است. برخی از امکانات اضافی موجود اختیاری هستند و مازراتی می‌گوید تغییرات بیشتر در تجهیزات در طول توسعه خودرو امکان‌پذیر است.