ماشین بعدی Mate Rimac یک رباتاکسی خودکار به نام Verne است


Mate Rimac مردم را درک می کند. شرکت جدید روباتاکسی او، Verne، که در سال 2026 راه اندازی شد، به سوارکاران کنترل زیادی بر تجربه خود در داخل وسیله نقلیه خودران می دهد، به این امید که مشتریان بیشتر “آرامش و احساس مالکیت عمیق تر” ایجاد کنند.

روباتاکسی Verne کارهای روباتاکسی را انجام می دهد و با پلت فرم Mobileye Drive و رانندگی در سطح 4 شما را از A به B می رساند. اما این شرکت در حال ایجاد تجربه حول یک برنامه سواری است که به سواران اجازه می دهد دما، صدا، روشنایی، سطح راحتی و رایحه وسیله نقلیه را حتی قبل از رسیدن آن تنظیم کنند، و هر سواری با Verne را هر بار یکسان می کند. مشتری هرگز صاحب وسیله نقلیه نخواهد شد.”

ورن روباتاکسی

شکل منحصر به فرد ورن ناشی از طراحی کابین آن است. این شرکت خودرو را از داخل به بیرون طراحی کرد و فضای پا را به حداکثر رساند که طبق ادعای شرکت بیشتر از یک رولزرویس است. تنها دو صندلی دارد زیرا شرکت متوجه شد که 90 درصد از تاکسی‌ها فقط یک یا دو نفر را تشکیل می‌دهند. همچنین دارای یک صندوق عقب برای حمل وسایل بیشتر است.

مسافران در مقابل یک صفحه نمایش 43 اینچی می نشینند که می تواند سرگرمی های مختلف را انجام دهد یا اطلاعاتی در مورد سواری ارائه دهد. خودرو فاقد فرمان و پدال است، اما یک سوئیچ فیزیکی بین صندلی ها وجود دارد که افراد می توانند از آن برای شروع و توقف سواری استفاده کنند. همچنین یک صفحه نمایش لمسی برای کنترل سیستم های داخل خودرو وجود دارد.

بخش مهمی از تلاش‌های این شرکت، “Mothership” آن خواهد بود، مکانی که روزانه به وسایل نقلیه سرویس می‌دهد و در آنجا شارژ می‌شوند، بازرسی می‌شوند و تمیز می‌شوند و به سواران آرامش می‌دهد که در یک خودروی ایمن هستند. آنها با مصالح طراحی شده برای استفاده روزانه و سوء استفاده ساخته خواهند شد.

ورن روباتاکسی

نمای بیرونی منحصربه‌فرد Verne دوربین‌ها، رادارها، سیستم‌های LIDAR و مکانیسم‌های تمیزکننده عمیقاً یکپارچه را پنهان می‌کند. همچنین فاقد وسایلی است که یک راننده معمولاً در یک وسیله نقلیه به آن نیاز دارد، مانند برف پاک کن ها و آینه های بغل، که تمیز کردن آن را آسان تر می کند.

ورن برای اولین بار در سال 2026 در کرواسی وارد خیابان های زاگرب می شود و سپس به بریتانیا، آلمان و خاورمیانه گسترش می یابد. برنامه هایی برای گسترش در سراسر جهان وجود دارد و این شرکت در حال حاضر در حال ساخت اولین مرکز تولید خود در کرواسی است. نام این شرکت به افتخار ژول ورن، نویسنده 20000 لیگ زیر دریا، سفر به مرکز زمین و دور دنیا در 80 روز گرفته شده است. به زودی، او شما را به فروشگاه مواد غذایی خواهد برد.



منبع