مدل های چهار سیلندر آئودی RS منتفی هستند، اما هیبریدی ها در راه هستند

با نگاهی به دستور کار آئودی برای خانواده RS، این شرکت آلمانی در حال حاضر بر روی RS Q5 جدید کار می کند که می تواند اولین مدل اسپرت آئودی باشد که دارای پیشرانه برقی است. گزارش هایی وجود دارد که نشان می دهد این کراس اوور پرفورمنس می تواند از نسخه هیبریدی شده همان واحد 2.9 لیتری V6 با تمرکز بر عملکرد به جای کارایی استفاده کند.

ما به زبان بازاریابی به خوبی صحبت نمی کنیم، اگرچه به نظر می رسد که دسلر مستقیماً به نگرانی های مربوط به آئودی که احتمالاً همان مسیر مرسدس را در پیش می گیرد، پاسخ می دهد. به عنوان یک تازگی، C63 جدید با یک موتور 2.0 لیتری چهار خطی مجهز به توربوشارژر الکتریکی و پشتیبانی از یک موتور الکتریکی دو سرعته در محور عقب عرضه می شود. نتیجه این پیشرانه پیچیده، اوج خروجی 671 اسب بخار (484 کیلووات) و 752 پوند فوت (1020 نیوتن متر) گشتاور تقریباً فوری است.

در مقابل، RS5 2023 از یک موتور 2.9 لیتری توئین توربو V6 کمی قدیمی‌تر استفاده می‌کند که هیچ گونه برقی‌سازی ندارد. درست مانند مدل سال قبل، کوپه پرفورمنس 444 اسب بخار (331 کیلووات) و 442 پوند فوت (600 نیوتن متر) گشتاور دارد. بسته جدید Competition حداکثر سرعت را از 155 مایل در ساعت (250 کیلومتر در ساعت) به 180 مایل در ساعت (289 کیلومتر در ساعت) افزایش می دهد.



منبع

24 عکس ها

مرسدس-AMG C63 جدید از نظر قدرت یک هیولا است، اما بسیاری از علاقه مندان احتمالاً روزهای قدیم با موتورهای V8 تنفس طبیعی را از دست خواهند داد. آن روزها اکنون برای خودروساز مستقر در اشتوتگارت به گذشته است زیرا خانواده جدید C63 بر یک کارخانه چهار سیلندر توربوشارژ و هیبریدی متکی است. رقابت از سوی اینگولشتات همچنین به پیشرانه های الکتریکی برای بخش RS تغییر خواهد کرد، هرچند که به قیمت موتورهای احتراقی بزرگتر V6 و V8 تمام نخواهد شد.

خبر خوب از Constantin Dressler، رئیس بازاریابی محصول در Audi Sport است که اخیراً در جریان رویدادی در اسپانیا با نمایندگان رسانه ها صحبت کرد. CNet آنجا بود و از Dressler در مورد برنامه های آئودی برای آینده بخش عملکرد خود پرسید. پاسخی که آنها دریافت کردند کاملاً خود توضیحی بود. “البته ما خودروهای خود را نیز برقی خواهیم کرد. اما ما چهار سیلندر نمی کنیم.”