مردم هنوز ماشین های کوچک می خواهند


به یاد دارید زمانی که فورد گفت که به تولید خودروهای شاسی بلند پایان می دهد؟ اگر منصف باشیم، جنرال موتورز همین کار را با برندهای خود انجام داد، و فیات کرایسلر اتومبیل‌ها مدت‌هاست که انتخاب کوچک و ارزانی برای خریداران نداشته است (به‌رغم فیات 500). با بررسی ارقام فروش برای نیمه اول سال 2024، ما تعجب می کنیم که مدیران در دیترویت چه احساسی نسبت به این تصمیم دارند. ماشین های کوچک نمرده اند، مردم. دور از آن.

بیایید با نیسان شروع کنیم. سنترا به بهترین شکل ممکن آتش گرفته است. 89028 دستگاه در نیمه اول سال فروخته شده است که 55 درصد جهش نسبت به سال 2023 داشته است. اگر این سرعت ادامه پیدا کند، تا پایان دسامبر می تواند به 180 هزار برسد. این به راحتی آن را در بین 20 خودروی پرفروش در ایالات متحده قرار می دهد. و از Versa غافل نشوید. ارزان‌ترین خودروی جدید در آمریکا تاکنون ۶۱ درصد رشد داشته است.

نیسان ورسا

خودرویی که در حال حاضر در میان 20 خودروی برتر قرار دارد، هوندا سیویک است و محبوبیت آن در حال افزایش است. فروش تا ماه ژوئن 38 درصد افزایش یافته است و در مجموع 129788 دستگاه می باشد. مانند سنترا، شماره دو در خط تولید هوندا است و به راحتی از HR-V ساب کامپکت پیشی گرفته است. و مبادا فراموش کنیم، سیویک در سال گذشته نزدیک به 50 درصد رشد داشت. اگر این روند ادامه پیدا کند، سیویک می‌تواند در بین 10 پرفروش سال 2024 باشد.

ما گمان می کنیم تویوتا کرولا به این هدف برسد. سال گذشته این خودرو فقط خارج از گروه در رتبه 12 قرار داشت، اما فروش کرولا تا کنون 25 درصد در سال 2024 افزایش یافته است. این تعداد 121991 خودرو است و واضح است که کرولا کراس را شامل نمی شود. در واقع، فروش کرولا بیش از دو برابر همتای SUV خود است. و این فقط برندهای ژاپنی نیستند که از فروش قوی خودروهای کوچک لذت می برند. کیا فورته با فروش 70473 دستگاه تا کنون 13 درصد رشد داشته است.

مدل فروش 2024 (تا به امروز) درصد افزایش
هوندا سیویک 129788 +38٪
کیا فورته 70,474 +13٪
نیسان سنترا 89,028 +55٪
نیسان ورسا 17812 +61٪
تویوتا کرولا 121,991 25%

واضح است که خودروهای SUV هنوز به شدت محبوب هستند. آنها مدت هاست که جایگزین سدان ها به عنوان وسیله نقلیه اصلی انتخابی شده اند. اما، پنج سدان کوچک و هاچ بک ذکر شده در اینجا در حال حاضر نزدیک به نیم میلیون فروش را به خود اختصاص داده اند و سال فقط به نصف رسیده است. این گروه قابل توجهی از خریداران است که به سادگی نادیده گرفته می شوند. ما نمی دانیم که چقدر طول می کشد تا برندهای دیترویت متوجه این موضوع شوند.



منبع