مرسدس بنز EQE SUV 2024 در کنار مدل Hi-Po AMG معرفی شد

به این ترتیب، هیچ کس نباید تعجب کند زیرا این خودروساز ورقه های ابریشمی را از جدیدترین خودروی الکتریکی خود، مرسدس بنز EQE SUV بیرون می کشد. همانطور که از نامش پیداست، این یک نوع کراس اوور از سدان EQE است که بر اساس همان معماری EVA2 که زیربنای آن مدل است، و همچنین سدان بزرگتر EQS و EQS SUV است. این کراس اوور برقی در چهار مدل – EQE 350+، 350 4Matic و 500 و همچنین مرسدس-AMG EQE SUV موجود است – این کراس اوور الکتریکی در همان کارخانه آلاباما ساخته می‌شود که بزرگ‌تر EQS SUV ساخته می‌شود. به طور تصادفی، این بدان معناست که بازار آمریکا اولین بازاری خواهد بود که از این اسپورت در اولین ماه‌های سال آینده استقبال می‌کند.

مرسدس-AMG EQE SUV 2024 قسمت جلویی خارجی

البته، اگر واقعاً دنبال قدرت هستید، مرسدس-AMG EQE SUV را می خواهید. با استفاده از موتورهای الکتریکی منحصربه‌فرد و اینورترهای مخصوص AMG، داغ‌ترین نوع کراس اوور قدرتی معادل 617 اسب‌بخار و 701 پوند فوت در فرم استاندارد تولید می‌کند که در صورت انتخاب بسته عملکردی AMG اختیاری، به 677 اسب‌بخار و 737 پوند فوت افزایش می‌یابد. این کار را انجام دهید و شاسی‌بلند EQE شما در 3.4 ثانیه به سرعت 60 مایل در ساعت می‌رسد، با حداکثر سرعت قابل توجه برای خودروهای برقی 149 مایل در ساعت – انتظار می‌رود حدود 3.7 ثانیه و حداکثر سرعت 130 از AMG بدون بسته عملکردی.

چرخ‌های 21 اینچی استاندارد هستند و 22 ثانیه به‌صورت آپشن در دسترس هستند. لاستیک‌های میشلین پایلوت اسپرت EV با طراحی خاص همراه با وسایل نورد بزرگ‌تر هستند، در حالی که لاستیک‌های چسبندگی کمتر – اما کارآمدتر – روی چرخ‌های پایه قرار می‌گیرند. AMG همچنین دارای فرمان استاندارد 9.0 درجه عقب است که چرخش بهتری در گوشه ها فراهم می کند و دایره چرخش را به 35.8 فوت با مشخصات مینی خودرو کاهش می دهد.

این با پلت فرم EVA2 فوق الذکر شروع می شود. معماری ماژولار الکتریکی را می توان کم و زیاد کرد که به EQE SUV اجازه می دهد تا بر روی فاصله محوری نسبتاً کوتاه 119.3 اینچی با طول کلی 191.5 اینچ سوار شود. با کمال تعجب، سدان EQE در هر دو معیار طولانی تر است، اگرچه نمی تواند با ارتفاع کلی 66.4 اینچی این کراس اوور رقابت کند. برآمدگی های خمیده با خط سقف بالاتر EQE SUV بسیار خوب کار می کنند و به آن حالت چمباتمه و کاشت با چرخ ها در گوشه ها می دهند.

24 عکس ها

2024 مرسدس بنز EQE SUV قسمت عقب بیرونی

آدم و EVA2

نمای جلوی خارجی SUV مرسدس بنز EQE 2024

اسپورت‌ترین شاسی‌بلند EQE به‌صورت استاندارد با سیستم تعلیق Airmatic عرضه می‌شود که با میله‌های نوسان فعال 48 ولتی مرسدس که با چرخش بدنه در پیچ‌ها مقابله می‌کند، تقویت شده است. شاسی بلند AMG EQE اولین خودروی الکتریکی مرسدس است که این فناوری را ارائه می‌کند و باید یکی از بزرگ‌ترین شکایات دینامیکی ما را برطرف کند – حتی سدان EQS AMG نیز تمایل دارد در پیچ‌های تنگ حرکت کند. ترمزهای فولادی با کالیپرهای شش پیستون جلو و تک پیستون عقب استاندارد هستند، اگرچه اگر شما یکی از افرادی هستید که قصد دارند SUV الکتریکی 5900 پوندی خود را به پیست ببرند، روتورهای کامپوزیت جلوی کربن را می توان به عنوان یک آپشن اضافه کرد. .

یک بسته باتری 90.6 کیلووات ساعتی که با سدان EQE مشترک است در کف پنهان شده است. مرسدس تخمین می زند که دوربردترین نوع شاسی بلند EQE با استفاده از مقیاس خوش بینانه WLTP در هر بار شارژ 550 کیلومتر (342 مایل) را طی می کند – برای رتبه بندی EPA حدود 300 مایل برنامه ریزی کنید. با توجه به ارتفاع آئرودینامیک-خراب کننده این کراس اوور، این نسبت به امتیاز 660 کیلومتری WLTP سدان کمتر است. با این وجود، شاسی بلند EQE قادر به شارژ سریع 170 کیلوواتی DC مانند سایر محصولات مرسدس EQ خواهد بود و امکان شارژ 10 تا 80 درصدی را در 32 دقیقه فراهم می کند. مرسدس می‌گوید در یک جعبه دیواری 240 ولتی خانگی، 10 تا 100 درصد شارژ در 9.5 ساعت اتفاق می‌افتد.

داشبورد داخلی مرسدس بنز EQE SUV 2024
چراغ های جلوی بیرونی مرسدس بنز EQE SUV 2024

اگرچه فضای بار کوچک آن یک نگرانی است، اما مرسدس بنز EQE SUV باید دارای عملکرد رقابتی، سرعت شارژ و برد است. در همین حال، نسخه AMG باید حتی سرعت بیشتری نسبت به تسلا مدل Y Performance، BMW iX M60 و Audi E-Tron S ارائه دهد. محصولات EQ این ممکن است برای کمک به ستاره سه پر کافی باشد تا سنگر شاسی بلندهای لوکس خود را حفظ کند، حتی اکنون که صنعت برق از بین رفته است.



منبع 2024 مرسدس-AMG EQE SUV قسمت عقب خارجی

28 عکس ها

زمان چکش است

اما وقتی وارد می‌شود، باید با تسلا مدل Y شیک، بی‌ام‌و iX نوپا و آئودی E-Tron که به زودی تازه‌سازی می‌شود، روبرو شود. این رقابت سختی است، حتی برای یک SUV که از ستاره سه پر افتخارآمیز استفاده می کند. حداقل مرسدس بنز EQE SUV سخت افزار مورد نیاز برای ساختن کیس را دارد.

مرسدس-AMG EQE SUV 2024 قسمت جلویی خارجی

2024 مرسدس بنز EQE SUV منطقه بار داخلی

فضای بار، اگرچه بهتر از سدان EQE است، اما همچنان از رقبا عقب است. با حجم 18.4 فوت مکعب با صندلی عقب خوابیده یا 20.0 مکعب با پیچ عمودی، EQE SUV کمتر از تسلا مدل Y (30.2 فوت مکعب)، BMW iX (35.5 فوت مکعب) و آئودی E-Tron (27.2 فوت مکعب) است. پا). همه صندلی‌های مرسدس را تا کنید و 59.2 فوت مکعب باقی می‌ماند که از همه صندلی‌ها به جز آئودی E-Tron کمتر است.

جاذبه های آینده

مرسدس بنز EQE SUV 2024 قسمت جلویی خارجی
2024 مرسدس بنز EQE SUV منطقه بار داخلی
صندلی های جلوی داخلی مرسدس بنز EQE SUV 2024

مرسدس می‌گوید انتظار می‌رود اولین خودروهای شاسی بلند EQE در نیمه اول سال آینده وارد نمایندگی‌ها شوند و در مدل‌های 350+، 350 4Matic و 500 4Matic به بازار عرضه شوند. مرسدس AMG EQE SUV چند ماه بعد وارد بازار خواهد شد. قیمت گذاری هنوز مورد سوال است (همانطور که برای سدان EQE وجود دارد)، و همچنین رتبه بندی نهایی EPA نیز مطرح است. ما انتظار داریم که قیمت آن از حدود 75000 دلار شروع شود و برای نوع AMG تا 120000 دلار افزایش یابد.