مرسدس جدیدترین خودروسازی است که روسیه را ترک می کند

به طور مشابه، تویوتا تولید را در کارخانه خود در سن پترزبورگ در ماه مارس متوقف کرد و تعطیلی کامل کارخانه را در ماه سپتامبر اعلام کرد. با این حال، این خودروساز شبکه نمایندگی خود را حداقل برای خدمات رسانی به وسایل نقلیه در حال حاضر در جاده ها حفظ می کند.

از زمان حمله روسیه به اوکراین، بسیاری از خودروسازان بازار را به طور کامل رها کرده اند یا حداقل فروش خود را در آنجا متوقف کرده اند. به عنوان مثال، نیسان شهرستان را ترک کرد و دارایی های خود را به NAMI، موسسه مرکزی تحقیقات و توسعه خودرو و موتور فروخت. رنو نیز همین کار را انجام داد، از جمله تخلیه سهام AvtoVAZ به NAMI.

خودروسازان سطح بالا نیز به این تهاجم پاسخ داده اند. لامبورگینی فعالیت های تجاری خود در روسیه را به حالت تعلیق درآورد و یک میلیون یورو به کمک های پناهندگان سازمان ملل اهدا کرد. فراری تولید خودرو برای بازار روسیه را به حالت تعلیق درآورد و یک میلیون یورو به پروژه های بشردوستانه بین المللی اختصاص داد.



منبع

بر اساس این گزارش، مرسدس 15 درصد از سهام خود در کامیون ساز روسی کاماز را حفظ خواهد کرد اخبار خودرو.

“اولویت های اصلی در موافقت با شرایط معامله، به حداکثر رساندن انجام تعهدات به مشتریان از روسیه هم از نظر خدمات پس از فروش و خدمات مالی و همچنین حفظ مشاغل کارکنان در بخش های روسی شرکت بود.” ناتالیا کورولوا، مدیرعامل مرسدس بنز روسیه در بیانیه ای گفت اخبار خودرو.

مرسدس بنز بازار روسیه را ترک می‌کند و دارایی‌های خود را در این کشور به نمایندگی‌های زنجیره‌ای خودرو Avtodom می‌فروشد. این خودروساز در جریان ارائه نتایج مالی سه ماهه سوم خود اعلام کرد.

در ماه مارس، مرسدس صادرات خودرو به روسیه را متوقف کرد و همچنین تولید داخلی را در آنجا متوقف کرد. گزارش مالی سه ماهه سوم حاکی از آن است که این شرکت 1.8 میلیارد یورو دارایی در کشور و 1.0 میلیارد یورو بدهی دارد.