مرسدس-مایباخ EQS SUV برای اولین بار به نمایش درآمد


مرسدس بنز در حال حاضر برخی از پیشرفته ترین خودروهای الکتریکی موجود در بازار را دارد. خانواده EQ دائما در حال رشد است و در حال حاضر از کراس اوورهای EV سطح پایه گرفته تا سدان ها و شاسی بلندهای لوکس را شامل می شود. هیچ نشانه ای از کاهش سرعت این توسعه دیده نمی شود و به نظر می رسد که این خودروساز در حال کار بر روی اولین خودروی الکتریکی خود با برند مایباخ است.

عکاسان جاسوسی ما مجموعه‌ای از عکس‌های جاسوسی با ابزار بزرگ بدون آلایندگی را برای ما ارسال کردند و به ما گفتند که این یک نمونه اولیه از مرسدس-Maybach EQS SUV است. این مدل سال گذشته در نمایشگاه خودرو مونیخ 2021 با کانسپت نزدیک به تولید پیش‌نمایش شد و خودروساز مستقر در اشتوتگارت اکنون در تلاش است تا آن خودرو را به بازار عرضه کند. البته، از نظر طراحی تغییرات زیادی خواهد داشت، اگرچه ما انتظار داریم مدل نهایی تولیدی ظاهری بسیار مشابه داشته باشد.

راستش را بخواهید، چیز زیادی از استایل مایباخ در این عکس ها دیده نمی شود، زیرا نمونه اولیه هنوز به شدت استتار شده است. با این حال، در حال حاضر می‌توانیم شاهد زبان طراحی کلی شیک باشیم که آشکارا تحت تأثیر شاسی‌بلند مرسدس بنز EQS است. با بررسی دقیق‌تر، می‌توانید سیستم فرمان عقب را نیز در عمل مشاهده کنید، زیرا چرخ‌های عقب در مقایسه با چرخ‌های جلو برای چرخش کوچک‌تر، برعکس فرمان می‌دهند.

هنوز خیلی زود است که مشخصات فنی در دسترس باشد، اگرچه مرسدس قبلاً قول داده است شاسی بلند Maybach EQS برد پیش بینی شده بین دو شارژ حدود 373 مایل (600 کیلومتر) داشته باشد. در خیابان لوکس‌ترین خودروی الکتریکی در خط تولید این شرکت آلمانی دارای قوای محرکه دو موتوره احتمالاً با خروجی مشابه EQS SUV 580 4Matic خواهد بود. اگر این موضوع صحت داشته باشد، قدرت در حدود 536 اسب بخار (400 کیلووات) و 633 پوند فوت (858 نیوتن متر) گشتاور خواهد بود.

یکی از نکات برجسته کانسپت مایباخ EQS SUV کابین آن بود. سه نمایشگر زیر یک پوشش شیشه ای داشت که از لبه به لبه امتداد دارد. این طرح بسیار شبیه به آنچه که مرسدس بنز EQS SUV تولیدی دارد است و ما انتظار داریم صفحه نمایش عظیم آن به داخل کابین نسخه شیک مایباخ نیز راه پیدا کند.



منبع