مزدا پس از بررسی ترمز توسط سوبارو به شدت تصادف کرد



همه ما کارهای مخاطره آمیزی پشت فرمان انجام داده ایم، اما من دوست دارم باور کنم که چک کردن ترمز یکی از آنها نبوده است. انجام آن در بزرگراه بسیار خطرناک است، زیرا سرعت های بالاتر احتمال عواقب تهدید کننده زندگی را افزایش می دهد. خوشبختانه، همه کسانی که در فیلم داشکام ضبط شده در کوئینزلند استرالیا زندگی می‌کردند، داستان را روایت می‌کردند، اما می‌توانست خیلی بدتر شود.

دوربینی که روی یک کامیون نصب شده بود، اختلاف بین یک سوبارو اوت بک و یک مزدا3 را در لاین سمت راست ثبت کرد. برای وضوح، این مسیر سریع/گذراندن به پایین است. ترمز واگن هاچ بک را حدود 0:10 بررسی کرد و راننده مزدا را مجبور کرد برای جلوگیری از برخورد، ترمزها را بکوبد. 34 ثانیه بعد از فیلم دوباره این اتفاق افتاد، اما نتیجه کاملاً متفاوت بود.

راننده مزدا3 در تلاش برای جلوگیری از تصادف از عقب در حین حرکت با سرعت 62 مایل در ساعت، به چپ منحرف شد اما کنترل خودرو را از دست داد. این وسیله نقلیه نزدیک بود با یک لندروور دیسکاوری اسپورت تصادف کند و سپس با کامیونی که در لاین دوم حرکت می کرد برخورد کند. سپس وارد کامیون دیگری شد که به فکر کسب و کار خود بود. مزدای خارج از کنترل در نهایت پس از برخورد به گاردریل متوقف شد.

گوشت گاو بین رانندگان سوبارو و مزدا به وضوح مدت ها قبل از اینکه کامیون این جنجال ها را در دوربین بگیرد شروع شده بود. اینجا مقصر کیست؟ خوب، هر دو. اوت بک نباید یک بار مزدا 3 را ترمز می کرد چه برسد به دو بار. راننده مزدا نباید با تصمیم به درب عقب پس از ترمزگیری در اولین بار، عصبانیت خود را از دست می داد.

لازم به ذکر است که قانون استرالیا می گوید: «به سمت چپ بمانید مگر اینکه سبقت بگیرید»، بنابراین سوبارو نباید پس از سبقت گرفتن از کامیون در لاین سمت راست می ماند. مسلماً اوت بک قرار نبود بلافاصله پس از سبقت گرفتن از آن جلوی کامیون بنشیند، اما به نظر می رسد که راننده بیشتر روی عقب نگه داشتن مزدا تمرکز کرده است.

شایان ذکر است راننده مزدا3 دارای گواهینامه موقت بوده که نشانه خوبی برای رفتارهای آینده نیست.



منبع