مزدا MX-5 میاتا، فولکس‌واگن جتا GLI، سوبارو BRZ در مسابقات درگ روبرو می‌شوند

بررسی بیرونی سوبارو BRZ 2022

تماشای ماشین‌های پرقدرت و سوپراسپرت‌هایی که با سرعت یک‌چهارم مایل به‌سرعت کلیک می‌کنند، لذت‌بخش است، اما این موارد برای بسیاری از افراد خارج از محدوده قیمتی هستند. یک ویدیوی جدید از کانال YouTube Sam CarLegion مدل‌های اصلی بیشتری را برای آزمایش انتخاب می‌کند – و این کانال کاملاً سه‌گانه را برای رقابت دارد. مزدا MX-5 2022، سوبارو BRZ و جتا GLI آزمایش می‌شوند تا ببینیم کدام یک از دسته‌های مقرون به صرفه‌تر هستند.

سوبارو BRZ با تغییرات جزئی موتور بزرگتری نسبت به میاتا دارد و قدرت بیشتری تولید می کند. این خودرو دارای یک موتور 2.4 لیتری چهار تخته تنفس طبیعی است. این کارخانه 228 اسب بخار (170 کیلووات) و 184 پوند فوت (250 نیوتن متر) گشتاور تولید می کند و با گیربکس شش سرعته دستی و دیفرانسیل عقب جفت می شود. با وزن 2800 پوند (1270 کیلوگرم) از میاتا سنگین تر است.

جتا GLI عجیب‌ترین خودروی این دسته است که با موتور چهار لیتری خطی 2.0 لیتری توربوشارژ چرخ‌های جلو را تامین می‌کند. این خودرو 228 اسب بخار قدرت و 258 پوند فوت (250 نیوتن متر) گشتاور تولید می کند که خودرو از طریق گیربکس هفت سرعته دوکلاچه پمپ می کند. فولکس واگن نیز با وزن 3200 پوند (1451 کیلوگرم) سنگین ترین این دسته است.

مهم ترین مزیت مزدا پرتاب های آن است که در هر دو مسابقه پیشتاز قابل توجهی را به دست آورده است. با این حال، این امتیازی است که نمی تواند آن را حفظ کند. جتا توربوشارژ قادر است مزدا را پشت سر بگذارد و در مسابقه پیروز شود و سوبارو سوم شود. مسابقه دوم بسیار نزدیکتر است و مزدا و جتا همزمان از خط پایان عبور می کنند. سوبارو آخر شد.

مزدا دارای یک موتور 2.0 لیتری چهار خطی تنفس طبیعی است که 181 اسب بخار نیرو (134 کیلووات) و 151 پوند فوت (204 نیوتن متر) گشتاور تولید می کند. این موتور قدرت را از طریق یک جعبه دنده شش سرعته دستی به چرخ‌های عقب منتقل می‌کند. وزن این رودستر فقط 2400 پوند (1088 کیلوگرم) است.

این سه خودرو سرگرمی و عملکرد را با قیمت مقرون به صرفه در بسته بندی های مختلف ارائه می دهند. همه نمی توانند یک رودستر دو سرنشینه را در زندگی خود توجیه کنند، اما یک جتا JLI چهار درب هنوز هم عملکردی بدون آسیب رساندن به کاربرد دارد.



منبع

مسابقات رولینگ مزدا مزدا خارج از خط را از بین می برد که در اولین سرعت از سوبارو و فولکس واگن عقب تر است. دومین مسابقه رولینگ کمی متفاوت است و مزدا پس از سوبارو و جلوتر از جتا در جایگاه دوم قرار گرفته است.