مزدا MX-5 میاتا 35th Anniversary Edition به زودی عرضه می شود


مزدا MX-5 میاتا امسال 35 ساله می شود و این خودروساز قصد دارد این نقطه عطف را با یک نسخه خاص جشن بگیرد. مدیر برنامه Miata Shigeki Saito در نشست Karuizawa 2024 در پایان ماه می تایید کرد که این خودروساز یک مدل نسخه 35 ساله خواهد ساخت.

با این حال، برخلاف خودروی 30th Anniversary Edition، مزدا تولید را به تعداد خاصی از دستگاه محدود نخواهد کرد. در عوض، طبق گفته سایتو، مزدا مدل 35 AE را برای یک دوره زمانی ارائه می‌کند و هرکسی که این مدل را در صورت عرضه سفارش دهد، یکی را دریافت خواهد کرد، اما مشخص نیست که آیا این مدل برای هر بازار یا فقط ژاپن است.

مشتریان چه انتظاری می توانند داشته باشند؟ این مدل احتمالاً با صندلی‌های Recaro، چرخ‌های منحصربه‌فرد، ترمزهای ارتقا یافته، سیستم تعلیق اصلاح‌شده و سایر تغییرات بارگیری شده عرضه خواهد شد. ما گمان می کنیم که این خودرو با همان موتور 2.0 لیتری 4 سیلندر 181 اسب بخاری در زیر کاپوت عرضه خواهد شد. همچنین رنگ خاصی می پوشد که به نظر می رسد سبز باشد. سایتو اشاره کرد که برای امضای نسخه جدید به یک خودکار طلا نیاز دارد، اما باید منتظر بمانیم تا بدانیم. مدل قبلی AE از رنگ Racing Orange استفاده می کرد و دارای لهجه های داخلی نارنجی بود.

مزدا مدل 2019 30th Anniversary Edition را به تنها 3000 دستگاه در سراسر جهان محدود کرد که 500 دستگاه از آن به آمریکا راه یافت. قیمت این مدل از 34995 دلار شروع شد، اما نسخه 35 ممکن است در زمان عرضه به 40000 دلار قیمت داشته باشد، که در اواخر سال جاری خواهد بود.

موتور 1 با مزدا تماس گرفته است تا نظرات سایتو را تایید کند که او در ساعت 48:50 در ویدیوی بالا بیان کرده است. اگر پاسخی شنیدیم، حتما این مقاله را به روز خواهیم کرد.



منبع