مزدا MX-5 ND RF با LS7 V8 را ببینید با سرعت 187.4 مایل در ساعت در اتوبان

فشرده شدن در یک V8 بزرگ مطمئناً وزن بیشتری را به موتور چهار سیلندر 2.0 لیتری اضافه کرده است و در عین حال بر توزیع ایده آل 50:50 خودرو از کارخانه تأثیر می گذارد، اما هنوز هم طبق استانداردهای امروزی باید خودرویی بسیار سبک باشد. حتی در طعم کمی سنگین‌تر RF، میاتا با سقف سخت حدود 1100 کیلوگرم (2452 پوند برای مدل ایالات متحده) وزن دارد.

مزدا MX-5 هرگز در مورد سرعت مطلق نبوده است، اما در یک LS7 V8 فشرده شده است، و سپس رودستر کوچک به طور جدی سریع خواهد شد. مالک نسل چهارم میاتا با مشخصات فست بک جمع شونده سخت، ساخت خود را در یوتیوب مستند کرده است که با یک ویدیو در Autobahn با RF در حالت شیب کامل به اوج خود رسید. در حالی که یک خودروی استاندارد حدود 140 مایل در ساعت (225 کیلومتر در ساعت) را انجام می دهد، این جانور کوچک توانست به سرعت 187.4 مایل در ساعت (301.6 کیلومتر در ساعت) برسد.

به گفته مالک، میاتای خوش‌نفس او می‌توانست حتی سریع‌تر پیش برود زیرا «سرعت به‌طور پیوسته بالا می‌رفت»، اما در بزرگراه معروف آلمان، جاده مستقیم کافی در پیش نبود. حتی با وجود اینکه “فقط” به سرعت 187.4 مایل در ساعت (301.6 کیلومتر در ساعت) می‌رسد، این هنوز هم می‌تواند سریع‌ترین MX-5 قانونی جاده‌ای در جهان باشد.



منبع

اولین تلاش برای شکستن مانع 300 کیلومتر در ساعت دقیقاً مطابق برنامه پیش نرفت. در حالی که رودستر با اندازه یک پینت در حال زوم کردن مسیر خود به حداکثر سرعت بود، تزئینات جلوپنجره بالایی با سرعت 178 مایل در ساعت (286 کیلومتر در ساعت) پرواز کرد. بیایید بگوییم که مزدای کوچک برای رسیدن به این نوع سرعت ها مهندسی نشده است. از آنجایی که سرعت سنج آنالوگ تنها به 150 مایل در ساعت (240 کیلومتر در ساعت) می رسد، برای اندازه گیری دقیق سرعت خودرو باید از یک دیتالاگر حرفه ای (Racelogic VBOX Sport) استفاده می شد.

اگر در مورد میزان قدرت موتور هشت سیلندر نمی‌پرسید، آزمایش دینو یک سال پیش قدرت عظیم ۵۱۴ اسب بخار و ۶۷۵ نیوتن متر (۴۹۸ پوند فوت) گشتاور را نشان داد. این نسبت به یک میاتا ND1 یا ND2 کاملاً بزرگ است که برای نسخه فیس لیفت شده با مدل 2019MY تنها 181 اسب بخار قدرت و 151 پوند فوت (205 نیوتن متر) می رسد.