مطالعه: کامیون‌های وانت با فناوری ترمز خودکار تصادفات عقب بسیار کمتری دارند

این داده ها با بررسی تصادفات گزارش شده توسط پلیس در 25 ایالت در یک دوره چهار ساله، از سال 2017 تا 2020 جمع آوری شده است. تعداد دقیق تصادفات مورد استفاده برای این مطالعه مشخص نشده است، همچنین مکان های خاصی نیز مشخص نشده است.

متأسفانه، این مطالعه ادعا می کند که چنین سیستم هایی در کامیون ها به کندی عمل می کنند. IIHS نتیجه می گیرد که از تمام وانت های ثبت شده در جاده ها در سال 2021، تنها 5 درصد دارای سیستم ترمز خودکار بودند. این در حالی است که 10 درصد خودروها و 18 درصد خودروهای شاسی بلند ثبت شده مجهز به AEB بودند. در ادامه، این مطالعه اشاره می‌کند که کامیون‌های بزرگ‌تر با وزن ناخالص وسیله نقلیه بیش از 8500 پوند تا سال 2025 تحت یک قرارداد داوطلبانه برای نیاز به سیستم AEB قرار نخواهند داشت. حتی کامیون‌های بزرگ‌تر با وزن بیش از 10،000 پوند به هیچ وجه تحت این قرارداد قرار نمی‌گیرند.

بر کسی پوشیده نیست که وانت بارها در ایالات متحده بسیار محبوب هستند و در طول سال ها به طور پیوسته از نظر اندازه و وزن رشد کرده اند. یک مطالعه اخیر توسط مؤسسه بیمه ایمنی بزرگراه (IIHS) نشان می دهد که سیستم های ترمز اضطراری خودکار “به طور چشمگیری” تصادفات از عقب با کامیون ها را کاهش می دهد. متأسفانه، این مطالعه همچنین نشان می دهد که بسیاری از پیکاپ ها در جاده ها این ویژگی را ندارند.

دقیقا چیکار میکنه به طور چشمگیری یعنی در این شرایط؟ جسیکا سیچینو، معاون تحقیقات IIHS، میزان تصادفات از عقب را در وانت‌های مجهز به سیستم‌های ترمز اضطراری خودکار (AEB) 43 درصد کاهش داد. صدمات ناشی از برخورد از عقب 42 درصد کمتر بود. و میزان تصادفات از عقب با جراحات جدی یا تلفات 77 درصد کاهش یافته است. با این حال، IIHS خاطرنشان می کند که رقم 77 درصد از نظر آماری قابل توجه نیست.

در حال حاضر، وانت های فول سایز جدید فورد، شورولت، جی ام سی، رم، تویوتا، نیسان و هوندا سیستم های استاندارد AEB را در ایالات متحده ارائه می کنند.



منبع

سیچینو گفت: «این اعداد تأیید می‌کنند که AEB تصادفات را برای پیکاپ‌ها کاهش می‌دهد، درست مانند خودروها، SUVها و کامیون‌های بزرگ. “