موتور جدید بنتلی هیبریدی V-8 از W-12 پیشی گرفته است


از آنجا که همه چیزهای خوب در نهایت به پایان می رسد، بنتلی موتور W-12 را در تابستان امسال بازنشسته خواهد کرد. Batur Convertible که این هفته معرفی شد، آخرین هورای برای این غول دوازده سیلندر است. بعدش چی میاد؟ یک موتور احتراق داخلی کوچک و الکتریکی شده. برند لوکس Crewe از “هیبرید فوق العاده پرفورمنس” به عنوان پیشرانه پرچمدار جدید خود خبر می دهد.

با جایگزینی موتور 6.0 لیتری دو توربوی ارجمند، تنظیمات هیبریدی مبتنی بر موتور بنزینی V-8 است. با وجود داشتن چهار سیلندر کمتر، ICE جدید وعده می دهد که قدرت بیشتری را ارائه دهد. با این حال، این عبارت فقط در صورتی اعمال می شود که موتور الکتریکی را در نظر بگیرید. بنتلی می گوید که خروجی ترکیبی از قدرت 740 اسب بخاری موجود در Batur Coupe/Convertible فراتر خواهد رفت. در عین حال، 89 اسب بخار بیشتر از مدل های Flying Spur Speed ​​و Continental GT Speed ​​است.

مقدار دقیق گشتاور ذکر نشده است اما تعداد آن چهار رقم خواهد بود. منظور بنتلی 1000 نیوتن متر است که 738 پوند فوت است. این در مقایسه با W-12 خروجی در محدوده دور در دقیقه وسیع تری در دسترس خواهد بود. به شما یادآوری می کنیم که Batur دارای 738 پوند فوت پیچش از 1750 تا 5000 دور در دقیقه است.

بنتلی اشاره می‌کند که Ultra Performance Hybrid “پویاترین، پاسخگوترین” پیشرانه آن خواهد بود. همچنین به لطف فناوری هیبریدی “کارآمدترین” خواهد بود. یک بسته باتری نامشخص برای 50 مایل برد الکتریکی مناسب است. این رقم. بر اساس چرخه WLTP است، بنابراین رتبه EPA معادل احتمالا پایین تر است.

این سخت افزار جدید که به عنوان یک V8 هیبریدی متمرکز بر عملکرد معرفی می شود، اولین دستگاه برقی بنتلی نخواهد بود. موتور 2.9 لیتری V6 هیبریدی سال هاست که وجود دارد. در Flying Spur، این پیکربندی PHEV دارای قدرت 536 اسب بخار و 553 پوند فوت ترکیبی است.

بنتلی از Ultra Performance Hybrid خود در خانواده جدیدی از “سوپراسپرت های روزانه” بدون W-12 استفاده خواهد کرد. موتور قدیمی در 20 سال گذشته در 105000 نمونه ساخته شده است که در طی آن تقریباً 40 درصد قدرت بیشتری به دست آورده است. مصرف سوخت 25 درصد کاهش یافت، اما هیبریدی V-8 جدید قصد دارد بازدهی بیشتری را ارائه دهد.

آینده تمام الکتریکی به عقب رانده شده است. بنتلی در ابتدا قصد داشت از سال 2030 فقط خودروهای برقی ارائه کند اما هدف جدید سال 2033 است. علاوه بر این، اولین مدل بدون آلایندگی حدود یک سال به تعویق افتاد. اکنون قرار است در اواخر سال 2026 رونمایی شود و در سال 2027 به مشتریان عرضه شود.

بنتلی تنها برند رده بالای گروه فولکس واگن نیست که به تدریج از موتورهای با حجم بالا دور می شود. آئودی قبلاً V-10 را با بازنشستگی ابرخودروی R8 کشته است. لامبورگینی در اواخر سال جاری با جایگزینی هوراکان با یک V8 هیبریدی پلاگین دنبال خواهد کرد. با این حال، شرکت Sant'Agata Bolognese هنوز V-12 بزرگ را در Revuelto دارد.

چند سال پیش فولکس‌واگن V-8 دیزلی را از Touareg کنار گذاشت و بنتلی نیز با توقف ساخت بنتایگا با پیشرانه TDI مجهز به همان موتور 4.0 لیتری توئین توربو، این کار را کرد. بوگاتی در حال کشتن Chiron و W-16 قدرتمند آن است، اما هایپرکار بعدی مولشیم به جای آن موتور هیبریدی V-16 تازه توسعه یافته را تکان خواهد داد.



منبع