نزدیک به نیمی از مالکان خودروهای برقی در آمریکا می خواهند به بنزین برگردند



چند سال پیش، خودروسازان شروع به اجرای طرح های مفصلی برای تبدیل خط تولید خود به خودروهای برقی با باتری کردند. برخی حتی ضرب الاجل هایی را برای پایان دادن به تولید خودروهای گازسوز تعیین می کنند. اما بسیاری اکنون در حال ارزیابی مجدد آینده هستند. فروش برای برخی کاهش می یابد و برای برخی دیگر نه، علاقه مصرف کنندگان در حال کاهش است و اکنون تقریباً نیمی از دارندگان خودروهای برقی در آمریکا ممکن است دوباره به بنزین برگردند. چه خبره؟

مطالعه 2024 Mobility Consumer Pulse McKinsey & Co نشان می دهد که 46 درصد از دارندگان خودروهای برقی در ایالات متحده، که بسیار بالاتر از میانگین جهانی 29 درصد است، به دلیل زیرساخت ناکافی شارژ می خواهند به خودروهای بنزینی روی بیاورند. سی و پنج درصد از پاسخ دهندگان جهانی گفتند که شبکه عمومی هنوز به اندازه کافی خوب نیست. 34 درصد گفتند که هزینه‌های مالکیت خودروهای برقی بسیار بالا باقی می‌ماند، در حالی که 32 درصد گفتند که خودروهای الکتریکی در سفرهای طولانی بیش از حد بر الگوی رانندگی آنها تأثیر می‌گذارند.

کشور درصد احتمال بازگشت به گاز
استرالیا 49%
ایالات متحده 46%
برزیل 38%
چین 28%
آلمان 24%
نروژ 18%
فرانسه 18%
ایتالیا 15%
ژاپن 13%

شبکه شارژ ایالات متحده در حال رشد است که می تواند این موانع را برای مالکان از بین ببرد. از ماه مه، ایالات متحده دارای 183000 شارژر عمومی EV بود، اما هنوز به اندازه کافی وجود ندارد. قانون زیرساخت دو حزبی در سال 2021، 5 میلیارد دلار کمک بلاعوض به ساخت شارژرهای سریع اختصاص داد، اما به دلیل تعداد بی شماری از مقررات محلی، ایالتی و فدرال و نیازهای مصرف کنندگان، این راه اندازی برای همیشه ادامه دارد.

دلایل دیگری که مالکان در مورد اینکه چرا ممکن است دوباره تغییر دهند عبارتند از ناتوانی در شارژ در خانه (24 درصد)، استرس نگرانی در مورد شارژ (21 درصد) و نیازهای حمل و نقل شارژ (16 درصد). تنها 13 درصد گفتند که از تجربه رانندگی لذت نمی برند. برخی از مردم فقط از رانندگی با ماشین احتراقی لذت می برند، مانند 18 درصد از پاسخ دهندگان آمریکایی و 28 درصد در آلمان.

این مطالعه همچنین نشان می‌دهد که چرا خودروسازان در تلاش‌های خود برای خودروهای الکتریکی از یکدیگر جدا به نظر می‌رسند. رشد و تمایل به بازگشت در سرتاسر جهان برابر نیست، و برخی از بازارها سریعتر از سایرین در حال تبدیل شدن هستند و خودروسازان را در موقعیت دشواری قرار می دهد تا بتوانند نیازهای بسیار متفاوت را در سراسر جهان برآورده سازند.

به طرز تکان دهنده ای، آمریکایی ها بیش از همه مشتاق بازگشت به گاز نیستند. در استرالیا، کشوری که به دلیل فضای داخلی وسیع خود شناخته شده است، 49 درصد از دارندگان خودروهای برقی به فکر بازگشت به پمپ هستند. در نقطه مقابل این طیف، ژاپن قرار دارد، جایی که تنها 13 درصد از مالکان ممکن است به خودروهای احتراقی برگردند. سایر کشورهایی که کمتر از میانگین جهانی هستند عبارتند از: ایتالیا (15 درصد)، فرانسه (18 درصد)، آلمان (24 درصد) و چین (28 درصد). برزیل با 38 درصد بالاتر از میانگین به آمریکا و استرالیا می پیوندد.



منبع