هوشمند سازی ساختمان خانه هوشمند کنترل 4 Control4 شرکت پلان-خانه هوشمند آکو

در یک ساختمان هوشمندبه جای تمام دستگاه هایی که جداگانه کار می کنند یک دستگاه کنترلر یا کنترل کننده مرکزی وجود دارد. یعنی اطلاعات را از سیستم های مختلف همانند چراغ ها، دستگاه های سرمایشی گرمایشی، سیستم صوتی تصویری و غیره می گیرد و فرمان عملکرد مناسب را برای آنها صادر می کند. هوشمند سازی خانه و منزل از جدیدترین راهکارها برای بهبود سطح رفاه افراد و کاهش مصرف انرژی منازل مسکونی است که در قیمت های متنوع انجام می شود.

هوشمند کردن خانه و روشنایی

هوشمند سازی ساختمان خانه هوشمند کنترل 4 Control4 شرکت پلان-خانه هوشمند آکو

البته این سیستم دارای محدودیت هایی است زیرا برقراری ارتباط از طریق سیم های برق همیشه قابل اطمینان نیست و ممکن است دچار نویز شوند. کلیه مراکز خدمات درمانی و بهداشتی از جمله مطب ها، بیمارستان ها، کلینیک ها و داروخانه ها می توانند از مزایای هوشمند سازی بهره مند شوند. روشنایی فروشگاه، ویترین شما، دمای محیطی محل کار، تردد مشتریان و امنیت محل کسب و کار شما می تواند از طریق سیستم های هوشمند، کارآمدتر و کم هزینه تر باشند. به طور اتوماتیک دمای محیط را برای مشتریان و پرسنل خود در وضعیت مطلوب نگه دارید. با مشاهده تصویر دوربین و کنترل قفل های هوشمند می توانید درب را برای مراجعه کنندگان باز نمایید. هوشمند سازی مراکز تجاری علاوه براینکه باعث احساس آرامش و ایجاد فضای لوکس برای خریداران می شود، حس امنیت و راحتی را برای مالک فروشگاه به ارمغان می آورد.

در این سیستم در واقع سیم کشی خاصی انجام می شود که تمام وسایل و تجهیزات را می تواند به یکدیگر متصل خانه هوشمند کند. نهایتا این اتصال به دستگاه کنترل مرکزی رفته و اطلاعات به دستگاه پروسسور رفته و فرمان های لازم صادر شود. به لحاظ علمی می توان گفت که در این روش اطلاعات بسته به استاندارد استفاده شده بر روی یک، دو یا چهار زوج سیم منتقل شوند که این سیم کشی کاملا از سیم کشی برق اصلی مجزا می باشد. به منظور کنترل یک خانه هوشمند با موبایل لازم است تجهیزات مختلفی در کنار هم قرار بگیرند و با هم هماهنگ شوند. در یک خانه هوشمند ارزان مسکونی هدف بر آن است تا وسایل منزل با بیشترین بازدهی و حداقل هزینه انتخاب شوند.

  • به مدد سامانه‌های هوشمند می‌شود بر مصرف انرژی ساختمان‌ها نظارت داشت و با سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی هوشمند، انرژی را به صورتی بهینه‌تر به مصرف رساند.
  • این بخش شامل آماده سازی تابلو برق و جانمایی و سیم کشی ماژول ها، نصب ماژول های پشت کلید با عملکرد سنتی برای کنترل روشنایی ها، نصب کلیدهای سناریوپذیر، نصب موتور پرده برقی، صفحه لمسی و سایر محصولات براساس فضای کارگاه ساختمانی خواهد بود.
  • در واقع تاچ پنل اطلاعات مورد نیاز را از سنسورها دریافت و پردازش می کند.
  • مثلا هنگام صرف غذا می خواهید تمامی چراغ ها خاموش شوند و یک نور ملایم بالای میز غذاخوری روشن شود و هم زمان یک موزیک مناسب نیز پخش شود.
  • در واقع امواج رادیویی به عنوان بستر ارتباطی سیستم هوشمند می باشند و فرمان ها از طریق سیگنال های بدون سیم ارسال و دریافت می شوند.

با هوشمندسازی مراکز درمانی،بیمارستان ها و مطب پزشکان علاوه بر صرفه جویی در هزینه های مالی و زمانی آرامش را به بیماران خود هدیه دهید. با خودکارسازی خطوط تولید و پیاده سازی سیستم های BMS علاوه بر صرفه جویی و بهینه سازی مصرف انرژی محیط کاری جذاب برای کارگران ایجاد خواهید کرد. مراکز آموزشی و مدارس نیز می توانند با بهره گیری از تکنولوژی روز دنیا و پیاده سازی سیستم های هوشمند فضایی مدرن و مناسب جهت دانش آموزان خود محیا سازند. خانه هوشمند مقوله ای نوپا در صنعت ساختمان است که به علت امکانات خاص که به ساکنین می دهد، امروزه طرفداران بسیاری به آن تمایل پیدا می کنند. در این مرحله از کار تجهیزات در ساختمان نصب شده و برنامه نویسی و راه اندازی می گردند.

سیستم سرور مرکزی سطح 1

البته برخی شرکت های سودجو با استفاده از قطعات نامرغوب و بی کیفیت با قیمتی کمتر از 20 میلیون تومان اقدام به هوشمند سازی ساختمان مینمایند. این قطعات معمولا بدون گارانتی بوده و بسیار زود خراب میشوند و خطرات بسیاری برای تجهیزات دیگر ساختمان و ساکنین به همراه دارد. بیایید مثال دیگری را در رابطه با کاربردهای شگفت انگیز تجهیزات خانه هوشمند یا BMS با هم بررسی کنیم. همیشه یکی از مشکلاتی که ممکن است آرامش سفر رفتن شما را بهم بزند نگرانی هایی است که در نبود شما در منزل به سراغتان می آید. مثلا اگر بخواهید به سفری دور بروید امنیت خانه یکی از اصلی ترین نگرانی های شما خواهد بود. با هوشمند سازی ساختمان به راحتی می توانید گوشی موبایل خود را برداشته و روشنایی های منزل را راس ساعت مشخصی از راه دور روشن کرده و آخر شب خاموش کنید.