هوندا در سال 2024 خودروی برقی مبتنی بر پیل سوختی هیدروژنی CR-V را عرضه می کند

تویوتا و آلپاین در حال بررسی توانایی بالقوه هیدروژن برای زنده نگه داشتن موتورهای احتراق داخلی هستند و این برند ژاپنی یک موتور احتراق هیدروژنی را در داخل کرولا نصب کرده است. این خودرو رانندگی با آلایندگی صفر را با نوت اگزوز ارائه می دهد و شایعاتی وجود دارد که پریوس بازطراحی شده می تواند چنین پیشرانه ای دریافت کند.

هوندا نگفت چه زمانی تولید این مدل در سال 2024 آغاز خواهد شد، اما جزئیات بیشتری را به عرضه این مدل نزدیک خواهیم کرد. مشخص نیست که آیا خودروی مبتنی بر CR-V استایل مدل را حفظ خواهد کرد یا طراحی منحصر به فردی خواهد داشت. با این حال، تولید کم حجم احتمالاً به این معنی است که تغییرات عمده کمی در CR-V وجود خواهد داشت. هیدروژن با موانع مشابه خودروهای برقی مواجه است – هر دو فاقد زیرساخت قوی برای سوخت گیری و شارژ مجدد هستند.



منبع

هوندا تنها خودروسازی نیست که به کار با هیدروژن ادامه می دهد. در ماه اکتبر، الیور زیپس، رئیس BMW گفت که “هیدروژن بدترین چیز برای رانندگی خواهد بود.” این خودروساز آلمانی قصد دارد در این دهه یک “خودروی هیدروژنی قابل دوام” را روانه بازار کند.

FCEV جدید به خودروساز کمک می کند تا به هدف خود دست یابد که BEVs و FCEV ها 100 درصد از فروش جهانی خودرو را تا سال 2040 تشکیل می دهند. گری رابینسون، معاون برنامه ریزی و استراتژی خودرو گفت که هوندا در حال تسریع برنامه خود برای تولید خودروهای برقی باتری در ایالات متحده است. هوندا

هوندا چیزی برای به اشتراک گذاشتن در مورد مدل جدید نداشت، اگرچه فاش کرد که آن را در مرکز تولید عملکرد خود در اوهایو خواهد ساخت. این مرکز در سال 2016 افتتاح شد و ابرخودروی Acura NSX، مدل‌های Acura PMC Edition و Honda Performance Development اتومبیل‌های مسابقه‌ای را ساخت. این برای تولید مدل های تخصصی کم حجم، مانند FCEV جدید، طراحی شده است.

به نظر می رسد خودروهای برقی با باتری (BEV) آماده پیشی گرفتن از صنعت خودرو هستند، اما هوندا هنوز از خودروهای الکتریکی سلول سوختی هیدروژنی (FCEV) چشم پوشی نکرده است. این خودروساز اعلام کرده است که یک FCEV جدید را در سال 2024 بر اساس کراس اوور کاملا جدید CR-V عرضه خواهد کرد.

هوندا CR-V 2023