هوندا سیویک تایپ R کوپه 2023 عملی بودن را فدای سبکی فوق العاده کرد


برای نسل جدید سیویک تایپ R FL5، هوندا به طور قابل توجهی استایل وحشی FK8 قدیمی را کاهش داده است. بسیاری استدلال می کنند که این بهتر است، زیرا هات هاچ قبلی با دریچه های تقلبی فراوان و ظاهر فوق العاده تهاجمی، حال و هوای قوی Need for Speed ​​را منتشر کرد. آخرین ماشین عملکرد به فرمول پنج در وفادار می ماند، اما چه می شود اگر برند ژاپنی بخشی از عملی بودن را قربانی کند. (به صورت ذهنی) نگاه بهتر؟

اینجاست که X-Tomi Design’s رندر وارد عمل می شود و سیویک Type R 2023 را به عنوان یک کوپه با بریدن درهای عقب و کمی پایین آوردن خط سقف تصور کنید. شاید این به عنوان یک Acura Integra با کارایی بالا، احتمالا با همان پسوند Type R، منطقی تر باشد. فعلاً این فقط یک رویا است، اما علاقه مندان مطمئناً از یک خودروی عملکرد جمع و جور نسبتاً مقرون به صرفه دیگر در دریایی از کراس اوورها و SUV ها ناراحت نمی شوند.

اگرچه هوندا این هفته به طور کامل از طراحی سیویک تایپ R 2023 رونمایی کرد، اما جزئیات زیادی در مورد مشخصات فنی وارد نکرد. ما می دانیم که طولانی تر، پایین تر و عریض تر از مدلی است که جایگزین آن شده است، در حالی که به فرمول آزمایش شده ترکیب طرح دیفرانسیل جلو با گیربکس شش سرعته دستی بدون AWD و/یا AT پایبند هستیم. .

قدرت از یک موتور 2.0 لیتری بنزینی توربوشارژ با پانچ بیشتر نسبت به قبل تامین می شود، اما ما دقیقا نمی دانیم چقدر است. انتظار می رود یک ضربه جزئی بیش از 306 اسب بخار و 295 پوند فوت (400 نیوتن متر) گشتاور ارائه شده توسط سلف خود باشد. این آخرین هوندا خواهد بود که در اروپا به طور انحصاری با موتور بنزینی به فروش می رسد و بعد از آن همه چیز هیبریدی یا کاملا الکتریکی است.

اگرچه احتمال وقوع یک کوپه بسیار بعید است، اما خوشحالیم که هوندا همچنان با ارائه سیویک Si و Type R به همراه Acura Integra به علاقه مندان پاسخ می دهد. خودروی اسپرت پرچمدار NSX با آواز قو Type S در حال بازنشستگی است، اما احتمالاً یک روز به عنوان یک خودروی الکتریکی بازخواهد گشت.



منبع