هوندا سیویک تایپ R 2023 10 اسب بخار و 15 LB-FT بیشتر از نسل قبلی خود تولید می کند: گزارش

همانطور که ممکن است به خاطر داشته باشید، CTR قدیمی FK8-gen در ژاپن و اروپا 10 اسب بخار قوی تر از ایالات متحده بود. اگر در مورد مدل جدید نیز چنین باشد، به این معنی است که سیویک تایپ R مخصوص ایالات متحده دارای قدرت 316 اسب بخار (236 پوند فوت) خواهد بود. به خاطر داشته باشید که این یک فرض بر اساس یک گزارش تایید نشده است، بنابراین این ارقام را با نمک ضرب المثلی در نظر بگیرید.

قدرت تنها قطعه ای از پازل نیست که ما از دست می دهیم، زیرا ما همچنین کنجکاو هستیم که وزن سیویک تایپ R جدید را بدانیم. هنگامی که این خودرو هفته گذشته معرفی شد، هوندا چیزی در مورد “بدنه سبک وزن و بسیار سفت و سخت جدید” به همراه درهای عقب پهن تر انحصاری Type R گفت.

نکته ای که باید به آن اشاره کرد در مورد چرخ ها است که در واقع کوچکتر از قبل هستند. اندازه کفش‌های جدید 19 اینچ با لاستیک‌های پهن‌تر 265/30 است، در حالی که خودروی قدیمی دارای ست 20 اینچی با لاستیک 245/30 بود. هوندا همچنین Continental ContiSport 6 را با Michelin Pilot Sport 4S تعویض کرده است.

هنگامی که هوندا هفته گذشته سیویک تایپ R جدید را رونمایی کرد، از انتشار هر گونه مشخصات فنی مشخص خودداری کرد. ما فقط یاد گرفتیم که این قوی‌ترین خودروی Type R و قوی‌ترین خودروی با نشان هوندا خواهد بود که در ایالات متحده فروخته می‌شود. موتور 2.0 لیتری توربوشارژ بنزینی واقعاً چقدر قدرت دارد؟ خوب، اگر بخواهیم به گزارش جدیدی از آن تکیه کنیم، ممکن است اعداد آبدار ظاهر شوند تایر با جاده ملاقات می کند.

به نظر می رسد هوندا در حال ارسال بروشورهایی برای صاحبان آینده CTR نسل FL5 در ژاپن است و یکی از آنها شامل جزئیاتی در مورد خروجی موتور است. این چهار دیگ با طعم JDM ظاهراً 326 اسب بخار (243 کیلووات) در 6500 دور در دقیقه و 420 نیوتن متر (309 پوند فوت) گشتاور از 2600 دور در دقیقه تولید می کند. اگر اعداد درست باشند، هات هاچ جدید 10 اسب بخار و 20 نیوتن متر (15 پوند فوت) در مقایسه با مدل قبلی با مشخصات JDM تولید می کند.

مشخصات فنی کامل و جزئیات قیمت نزدیک به عرضه این خودرو در پاییز امسال منتشر خواهد شد. به عنوان یادآوری، سیویک تایپ R آخرین خودروی هوندا خواهد بود که فقط با ICE در اروپا فروخته می شود، جایی که قرار است تحویل آن در اوایل سال 2023 آغاز شود.



منبع

عقل سلیم به ما می گوید که موتور 2.0 لیتری به طور قابل توجهی قدرت بیشتری نسبت به قبل تولید نخواهد کرد، به طوری که شایعه شده 10 اسب بخار قدرت و 20 نیوتن متر (15 پوند فوت) دست انداز قابل قبول به نظر می رسد. با این وجود، ما باید صبورانه منتظر باشیم تا هوندا جزئیاتی در مورد مزیت قدرت FL5 جدید نسبت به FK8 منتشر کند. موتور هر چه که بسازد، عضله خود را به طور انحصاری به چرخ های جلو از طریق یک دستی شش سرعته هدایت می کند، زیرا آن شایعات در مورد هیبریدی و AWD بی اساس بوده اند.