هوندا سیویک تایپ R Dyno Run مدل 2023 نسبت به مدل قبلی پیشرفت داشته است

هوندا هنوز اعداد عملکرد سیویک تایپ R جدید را فاش نکرده است، اما ظاهراً این خودروساز ژاپنی روی بهبود عملکرد آن کار کرده است تا با احترام قبلی خود مطابقت داشته باشد. فراتر از پیشرانه، هوندا سیستم تعلیق خودرو را نیز اصلاح کرد.

در این مرحله، سیویک Type R 2023 در حال حاضر در عملکرد بهتر از FK8، حداقل در سوزوکا، موفق بوده است. FL5 در حال حاضر رکورد تولید دیفرانسیل جلو را در پیست ژاپن دارد و با 0.8 ثانیه از نسل قبلی بالاتر است.



منبع

اما واقعا چقدر؟ هونداتای یوتیوب یک FL5 را به دست گرفت و آن را در داینو فرو کرد تا اعداد واقعی را آشکار کند. حتی بهتر از آن، مردم داده های قبلی سیویک Type R FK8 2017 را در اختیار دارند که امکان مقایسه واضح بین این دو را فراهم می کند.

هوندا قبلاً ثابت کرده است که نسل جدید سیویک تایپ R FL5 قدرتمندتر از مدل قبلی خود FK8 است. توربوشارژ 2.0 لیتری K20C1 خطی چهار به نسخه جدید منتقل شده است، کمی ماساژ داده شده تا تعداد قابل توجهی تولید کند.