هوندا و ال‌جی سرمایه‌گذاری مشترکی برای ساخت کارخانه باتری در ایالات متحده ایجاد می‌کنند


هوندا و ال‌جی سرمایه‌گذاری مشترکی را برای ساخت یک کارخانه باتری‌های برقی 4.4 میلیارد دلاری در ایالات متحده به طور انحصاری برای خودروهای این خودروساز اعلام کردند. این شرکت ها هنوز مکان کارخانه را اعلام نکرده اند اما قصد دارند در اوایل سال 2023 شروع به کار کنند. تولید تا سال 2025 با ظرفیت سالانه 40 گیگاوات ساعت آغاز خواهد شد.

این کارخانه باتری های لیتیوم یونی از نوع کیسه ای خواهد ساخت. این بسته‌ها به خودروهای برقی با نشان هوندا و آکورا برای بازار آمریکای شمالی وارد خواهند شد.

توشیهیرو میبه، رئیس، مدیرعامل و مدیر نماینده شرکت موتور هوندا گفت: «همراستا با تعهد دیرینه ما برای ساخت محصولات نزدیک به مشتری، هوندا متعهد به خرید محلی باتری‌های برقی الکتریکی است که جزء حیاتی خودروهای الکتریکی است.

هوندا برای آینده خودروهای برقی خود یک استراتژی چند بخشی دارد. همه چیز در سال 2024 با ورود هوندا پرولوگ با مشخصات تولید و احیای آکورا ZDX آغاز می شود. هر دوی این مدل های الکتریکی بر روی پلتفرم اولتیوم جنرال موتورز سوار می شوند. شایعه ای وجود دارد که ممکن است کارخانه های جنرال موتورز نیز این محصولات را بسازند.

گام بعدی در سال 2026 زمانی که هوندا پلتفرم e:Architecture توسعه یافته داخلی خود را به بازار عرضه می کند، انجام می شود. هر دو محصول هوندا و آکورا از زیرساخت ها استفاده می کنند. با توجه به زمان و اطلاعات موجود، ممکن است این محصولات از باتری‌های شراکت LG استفاده کنند.

متاسفانه هنوز جزئیات فنی در مورد پلتفرم e:Architecture وجود ندارد. هوندا قصد دارد اولويت‌بندي خودروهايي را كه از آن براي آمريكاي شمالي استفاده مي‌كنند، قبل از عرضه در ساير مناطق، تعيين كند.

هوندا و جنرال موتورز همچنین در حال توسعه پلت فرم جدید جهانی هستند. اولین نمونه از این خودروها در سال 2027 وارد بازار می شود.

پیش از این در سال 2022، هوندا و سونی سرمایه گذاری مشترکی را برای توسعه یک خودروی برقی مشترک اعلام کردند. آنها قصد دارند این سرمایه گذاری را به عنوان یک شرکت مستقل از هر یک از شرکت های غول پیکر موجود قرار دهند. وسیله نقلیه این کار ممکن است به زودی در سال 2025 وارد بازار شود. هنوز مشخص نیست که آیا این ابتکار ارتباطی با مفاهیم Vision-S سونی دارد یا خیر.

استراتژی جهانی هوندا عرضه 30 خودروی برقی تا سال 2030 و ساخت بیش از 2 میلیون دستگاه از این محصول در سال است. گام بعدی معرفی مدل هایی با باتری های حالت جامد است که در حال حاضر در دست توسعه هستند.

برای نگاه عمیق تر به ظاهر اولین خودروی الکتریکی آکورا، ویدیوی زیر را ببینید:



منبع