هوندا گیربکس های دستی تقلبی را برای خودروهای برقی رد می کند


خودروهای برقی دارای موتورهایی هستند که مستقیماً روی محور نصب می شوند، یا در برخی موارد، محورها قرار می گیرند. این بدان معناست که نیرو مستقیماً به چرخ ها هدایت می شود، بنابراین نیازی به دستگاهی برای انتقال نیرو از موتور و سپس به جاده نیست. به همین دلیل است که تسلاها فقط یک گیربکس “1 سرعته” دارند در حالی که خودروهای الکتریکی آئودی و پورشه برای پاسخگویی بهتر در سرعت های بالاتر “2 سرعته” دارند.

در حالی که این پیشرفت باعث شده است که همه انواع گیربکس ها در حوزه خودروهای الکتریکی بی فایده باشند، اما نشان دهنده نابودی گیربکس های دستی است که علاقه مندان عاشق آن هستند. هوندا، با این حال، مایل به ایجاد تعویض دنده دستی تقلبی برای خودروهای برقی نیست – که در تضاد کامل با درخواست ثبت اختراع تویوتا برای MT های کلاچ دار برای خودروهای الکتریکی است.

توضیح هوندا در مورد الکتریکی 2030

در مصاحبه با ماشین و رانندهمدیرعامل هوندا، توشیهیرو میبه و رئیس بخش الکتریکی سازی شینجی آئویاما، هر دو تایید کردند که گیربکس های دستی تقلبی به احتمال زیاد برای خودروهای برقی آینده هوندا در دسترس نخواهند بود. و این شامل دو خودروی اسپورت الکتریکی هوندا می‌شود که در برنامه‌های جدید خودروهای الکتریکی این شرکت که در اوایل سال جاری اعلام شده بودند، تایید شده‌اند.

گیربکس های دستی – به ویژه کنترل، تعامل، و زمان بندی دقیق بین سه پدال و یک تعویض چوب – رانندگی را جذاب می کند. هوندا گفت که راه‌های دیگری برای سرگرم‌کردن رانندگی با خودروهای الکتریکی پیدا خواهد کرد، اما گیربکس‌های دستی ممکن است راه حلی نباشند.

همانطور که گفته شد، یک هوندای کاملاً جدید با تعویض چوب ممکن است مدت زیادی در جهان نباشد، اما مدتی طول می کشد تا شاهد خروج افرادی مانند هوندا سیویک و آکورا اینتگرا (هر دو هنوز آپشن های MT هستند) از بازار خارج شوند. به صف شدن.

در مورد خودروهای اسپورت برقی هوندا، خوب، ما روی دیدن آن با سه پدال حساب نمی کنیم. ما خواهیم دید که هوندا چه چیزی در اختیار دارد، اما در حال حاضر، می‌توان مطمئن بود که این شرکت خودرویی تولید نمی‌کند که صدای تقلبی را با یک شیفتر چوبی و یک پدال کلاچ تقلبی تولید کند که با خودروهایی که می‌توانید از فیشر بخرید رقابت کند. -قیمت



منبع