هیوندای آیونیک 5 N می تواند حدود 600 اسب بخار تولید کند و دارای حالت دریفت باشد

سری هیوندای آیونیک 5 در سال آینده با معرفی مدل پرفورمنس N رشد خواهد کرد. ما هنوز همه چیز را در مورد آن نمی دانیم، اما یک مصاحبه جدید از Drive.com.au با مشاور فنی اجرایی هیوندای، آلبرت بیرمن، جزئیات کمی در مورد کراس اوور الکتریکی آینده ارائه می دهد.

در هر صورت، بسیار سریعتر از هیوندای i30N است که برای رسیدن به سرعت 62 مایل در ساعت (100 کیلومتر در ساعت) به 5.5 ثانیه زمان نیاز دارد. EV6 GT این کار را در 3.5 ثانیه انجام می دهد، اما این بخش آسان است. تجربه رانندگی در مورد میزان لبخند بزرگی که ماشین بر روی صورت رانندگان می آورد خواهد بود.

هیوندای Ioniq 5 N بر روی معماری E-GMP این خودروساز سوار خواهد شد که همچنین پایه‌ای از کیا EV6 GT است که 576 اسب‌بخار (420 کیلووات) از مجموعه دو موتوره و چهار چرخ متحرک خود تولید می‌کند. بیرمن قدرت هیوندای را فاش نکرد، اما گفت که قدرت آن حدود 600 اسب بخار (441 کیلووات) خواهد بود، که نشان می دهد می تواند به 620 اسب بخار قدرت 456 کیلووات یا کمتر از 580 اسب بخار (427 کیلووات) برسد. با این حال، هیوندای هنوز خروجی خود را نهایی نکرده است.



منبع

هیوندای اعلام کرد که Ioniq 5 N را در سال 2023 معرفی خواهد کرد. ما نمی دانیم که چه زمانی خواهد بود، اما امیدواریم در اوایل سال باشد، بنابراین احتمال بیشتری وجود دارد که این خودرو بتواند قبل از سال 2024 وارد بازار شود. مطمئنا، اما امیدواریم در ماه های منتهی به رونمایی اطلاعات بیشتری در مورد EV بیاموزیم.

هیوندای آیونیک 5 N، رندر سایت Motor1.com

بیرمن همچنین فاش کرد که کراس اوور هیوندای با حالت دریفت نیز وارد بازار خواهد شد که قادر است بیشتر نیروی خودرو را برای افزایش لذت به چرخ‌های عقب بفرستد. در حالی که خودروی برقی دارای ترمز احیا کننده خواهد بود، هیوندای قصد دارد “ترمزهای اصطکاکی قوی” نیز نصب کند. به گفته بیرمن، Ioniq 5 N باید تست های نوربرگ رینگ خود را که برای مدل های N هیوندای طراحی شده است، پشت سر بگذارد.

این کراس اوور باید دارای استایل منحصر به فردی باشد که هیوندای آن را در خودروهای آزمایشی که عکاسان جاسوسی ما طی چند ماه گذشته مشاهده کرده اند، پنهان نگه داشته است. N از یک سپر جلوی منحصر به فرد استفاده می کند تا آن را از برادر غیر N خود متمایز کند. یک اسپویلر سقف در پشت وجود دارد و این مدل می تواند گرافیک جدیدی از چراغ عقب داشته باشد. این خودرو باید بسته باتری بزرگتر 77.4 کیلووات ساعتی هیوندای را بسته بندی کند.