هیوندای از کانسپت‌های RN22e و N Vision 74 رونمایی کرد و Ioniq 5 N در سال 2023 معرفی شد.


15 جولای روز N برای هیوندای است و در خودروساز کره جنوبی، N به معنای عملکرد است. متأسفانه، ما اطلاعات کاملی از Ioniq 5 N که می‌خواستیم به دست نیاوردیم، اما هیوندای تأیید کرد که برای سال 2023 عرضه می‌شود. و این اشکالی ندارد، زیرا ما دو خودروی مفهومی الکتریکی جدید داریم که آماده ربودن قلب ما هستند.

به N Vision 74 و RN22e سلام کنید، دو مفهوم الکتریکی بسیار متفاوت “آزمایشگاه نورد” که با هدف منحصر به فرد کاوش در آینده با عملکرد بالا ساخته شده اند. گوه با شکوه یکپارچهسازی با سیستمعامل N Vision 74 (در پایین سمت چپ) است که به شدت از خودروی مفهومی هیوندای به نام پونی متعلق به دهه 1970 قرض گرفته شده است. RN22e (در پایین سمت راست) بدنه Ioniq 6 دارد اما هیوندای مشتاق است نه این خودرو را Ioniq 6 N بنامید. با این حال، خودروساز می‌گوید که می‌تواند یک مدل EV N آینده را پیش‌نمایش کند. هر جور دوست داری برداشت کن.

هیوندای N Vision 74 کانسپت
کانسپت هیوندای RN22e

هیوندای N ویژن 74

از نظر فنی، N Vision 74 یک خودروی هیبریدی است، اما هیچ موتور بنزینی در زیر بدنه آن پیدا نخواهید کرد. هیوندای نیروی باتری را با پیل سوختی هیدروژنی ترکیب می کند – پیشرفته ترین پیل سوختی که تا کنون توسط این خودروساز ساخته شده است. به این ترتیب، N Vision 74 نه تنها به مفهوم پونی 1974 در طراحی ادای احترام می کند، بلکه به مفهوم پیل سوختی N 2025 Vision Gran Turismo از سال 2015 نیز ادای احترام می کند.

ترکیب پیل سوختی هیدروژنی و انرژی باتری برای یک EV چه می کند؟ هیوندای می گوید این سیستم ها راندمان خنک کننده بهتری را ارائه می دهند. گنجاندن پیل سوختی همچنین امکان توقف کوتاه‌تر سوخت‌گیری/شارژ مجدد را فراهم می‌کند، مشروط بر اینکه بتوانید جایگاه سوخت هیدروژنی را پیدا کنید. در مورد عملکرد، N Vision 74 تنها از دو موتور در چرخ های عقب استفاده می کند که بیش از 671 اسب بخار (500 کیلووات) قدرت و 664 پوند فوت (900 نیوتن متر) گشتاور تولید می کنند. این راه‌اندازی همچنین از بردار گشتاور دقیق برای بهبود پیچ‌ها استفاده می‌کند و با پر شدن باتری و پیل سوختی، هیوندای ادعا می‌کند مسافتی بیش از 373 مایل (600 کیلومتر) دارد.

هیوندای RN22e

هیوندای در مورد احتمال Ioniq 6 N بسیار خجالتی است و می گوید که RN22e “نگاهی اجمالی از یک EV N آینده” است. مدل استاندارد به تازگی معرفی شده است، اما شکل خروشان آن مطمئناً پایه‌ای عالی برای چیزی اسپرت‌تر می‌سازد. در فرم مفهومی، RN22e به طور تصادفی همان قدرت 577 اسب بخار (430 کیلووات) کیا EV6 GT را تولید می کند. به این ترتیب، در اینجا تاکید بر استخراج قدرت بیشتر نیست، بلکه بر هم زدن آن برای ایجاد یک هیولای گوشه خوار است.

برای این منظور، هیوندای می گوید RN22e اولین بستر آزمایشی واقعی با عملکرد بالا برای پلت فرم E-GMP آن است. این خودروی مفهومی بردار گشتاور و توزیع نیرو را بررسی می کند و در عین حال به دنبال راه هایی برای کاهش وزن است. بدون ترمزهای ارتقا یافته نمی توان دورهای سریع را در یک پیست مسابقه چرخاند، به همین دلیل است که RN22e از کالیپرهای چهار پیستونه استفاده می کند. و ویژگی‌های آیرودینامیکی Ioniq 6 نیز برای کاربردهای عملکردی مورد بررسی قرار می‌گیرد، که در اینجا با فاسیاهای منحصربه‌فرد و سایر اجزای الهام‌گرفته از ورزش‌های موتوری مانند آن بال بزرگ در پشت بهبود یافته است. در داخل، مهندسان همچنین در حال آزمایش صداهای مصنوعی مختلف برای تجربه ای جذاب تر هستند.

هیوندای N Vision 74 کانسپت
کانسپت هیوندای RN22e

توماس شیمرا، معاون اجرایی هیوندای و رئیس بخش تجربه مشتری گفت: «RN22e و N Vision 74 نقش مهمی در توسعه استراتژیک کل خط تولید ما، به ویژه خودروهای برقی و با کارایی بالا دارند. “آزمایشگاه‌های نورد نشان‌دهنده توسعه مداوم پیشرفته‌ترین فناوری‌های ما هستند. این رویکرد منحصربه‌فرد ما را برای چالش‌های آینده آماده می‌کند و به ما قدرت می‌دهد تا خود را به حد نهایی برسانیم.”

آیا هر یک از کانسپت ها همانطور که در اینجا می بینیم به تولید می رسند؟ هیچ نشانه ای مبنی بر اینکه هر دو شاهد تولید خواهند بود، وجود ندارد، اگرچه یک Ioniq 6 N داغ تقریباً در مقطعی تضمین شده به نظر می رسد.



منبع