هیوندای اینستر یک خودروی الکتریکی کوچک با شخصیت بزرگ است


تکثیر خودروهای الکتریکی اختصاصی برای خط تولید Ioniq به این معنی نیست که هیوندای خودروهای برقی را که از پلتفرمی که در اصل برای خودروهای احتراقی در نظر گرفته شده استفاده می‌کنند کنار می‌گذارد. این هاچ بک بد بو که بسیار پایین تر از کراس اوور نیرو قرار گرفته است، ریشه در خودرویی دارد که با بنزین کار می کند. با اینستر آشنا شوید، که اساساً یک تبدیل الکتریکی از ماشین شهری کاسپر فروخته شده در کره جنوبی است.

هیوندای اینستر که با هدف اروپا برای مبارزه با فنر داچیا توسعه یافته است، کمی بزرگتر از همتای موتور احتراقی خود است. طول آن 150.6 اینچ، عرض 63.4 اینچ و ارتفاع آن 62 اینچ است. فاصله بین دو محور 101.5 اینچی بر روی کاسپر نیز افزایش یافته است. با این حال، حتی در مقایسه با Chevy Bolt که مرده اما در حال بازگشت است، هنوز یک خودروی کوچک است که آن را برای جنگل های شهری عالی می کند.

مشتریان می توانند از بین دو طعم انتخاب کنند که دارای اندازه باتری و توان خروجی متفاوت است. مدل پایه دارای پکیج 42 کیلووات ساعتی مناسب برای مسافت 186 مایلی و یک موتور الکتریکی با قدرت 95 اسب بخار خواهد بود. نسخه گران‌تر، باتری بزرگ‌تر 49 کیلووات ساعتی را برای برد 217 مایلی با موتور قوی‌تر 113 اسب بخاری ترکیب می‌کند. در هر دو مورد، اینستر دارای گشتاور فوری 108 پوند فوت است.

همانطور که می توانید تصور کنید، این یک خودروی الکتریکی دیفرانسیل جلو است که قرار نیست رکوردهای نوربرگ رینگ را از بین ببرد. اگر به نسخه پایه پایبند باشید، در 11.7 ثانیه به سرعت 62 مایل در ساعت می رسد. به مدل بیفتر بروید و زمان سرعت به 10.6 ثانیه کاهش می یابد. حداکثر سرعت به ترتیب 87 و 93 مایل در ساعت است. هنگامی که باتری شما تمام شد، حدود نیم ساعت طول می کشد تا باتری را از 10 تا 80 درصد با استفاده از شارژ DC با 120 کیلووات شارژ کنید.

در حالی که مشخصات فنی شما را وادار نمی کند به نمایندگی محلی هیوندای بروید، اما ویژگی ها ممکن است این کار را انجام دهند. این خودروی برقی کوچک دارای صندلی‌های جلو کاملاً تاشو و صندلی‌های عقب تاشو تقسیم‌شده است. تصاویر اینستر را با طرح‌بندی چهار صندلی نشان می‌دهند اما پیکربندی پنج نفره آن در اواخر سال 2025 در دسترس خواهد بود. صندلی‌های عقب کشویی هستند و بسته به موقعیت آنها، ظرفیت بار از 8.4 تا 12.4 فوت مکعب متغیر است.

اگرچه این یک ماشین کوچک است، اما هیوندای اینستر مملو از چیزهای خوب است. از کروز کنترل تطبیقی ​​و دوربین فراگیر گرفته تا پد شارژ بی‌سیم و کمک نور بالا، خودروی برقی شهری سخاوتمندانه مجهز است. همچنین می‌توان آن را با فرمان گرم‌شونده و هشدار خروج از خط، بدون اشاره به دستیار رانندگی در بزرگراه و اتصال سیمی برای Apple CarPlay و Android Auto، داشت.

صفحه نمایش دوگانه 10.25 اینچی تجهیزات استاندارد هستند و هیوندای همچنین صندلی های جلو گرم شونده، AC خودکار و سانروف را ارائه می دهد. حتی یک عملکرد Vehicle-to-Load (V2L) نیز وجود دارد که به لطف شارژ دوطرفه، دستگاه های خارجی را جمع آوری می کند. در کنار مدل معمولی، یک Inster Cross با طراحی کمی خشن‌تر ارائه می‌شود.

اگرچه از نظر مکانیکی به محصول Ioniq مربوط نمی شود، اما از تم پیکسلی در جلو و عقب استفاده می کند. با این وجود، این خودرو در سبد رو به رشد خودروهای برقی هیوندای و همچنین در بخش برقی پایه جهانی برجسته است. مطمئناً طراحی بازیگوشی دارد و برخلاف بسیاری از خودروهایی که در حال بیرون آمدن هستند، خوشبختانه دکمه های فیزیکی زیادی در داخل آن وجود دارد.

اینستر صرفاً در اروپا نخواهد بود زیرا هیوندای آن را در خانه در کره و همچنین در خاورمیانه و آسیا و اقیانوسیه به فروش خواهد رساند. اینستر کراس در تاریخ بعدی عرضه خواهد شد.



منبع