هیوندای برخی از ویژگی‌های داخل خودرو را در پشت Paywall قرار می‌دهد


اگر از ده نفر بپرسید که از چه چیزی در مورد خودروهای مدرن متنفر هستند، احتمالاً 9 نفر پاسخ خواهند داد که این اشتراک در خودرو است. پرداخت هزینه اضافی برای باز کردن قفل دسترسی به سخت افزار نصب شده در یک وسیله نقلیه مضحک است. علی‌رغم واکنش‌های شدید، هیوندای ویژگی‌های درخواستی (FOD) را اعلام می‌کند که اصطلاحی است برای بازاریابی برای ویژگی‌های پرداخت برای استفاده.

این حرکت در دستور کار هیوندای کانکتد موبیلیتی تازه تاسیس شده است. این نهاد که ماه گذشته در اروپا تأسیس شد، برنامه‌های اشتراک خودروی Mocean و خدمات متصل Bluelink را گرد هم می‌آورد. این برند کره جنوبی جزئیاتی را ارائه نمی دهد که کدام ویژگی می تواند مسدود شود، اما می گوید FOD ها از مزایای بهبود خودروهای قدیمی تر نیز برخوردار خواهند بود.

مارکوس ولز، مدیرعامل Hyundai Connected Mobility گفت اتوموبیل بهبود خودروهای قدیمی با ویژگی‌های جدید امکان‌پذیر خواهد بود: “چیزی که اغلب در صنعت دیده‌اید، یک مورد استفاده قدیمی است، به‌عنوان مثال، صندلی‌های گرم شونده. این مورد با استفاده از فناوری جدید مانند به‌روزرسانی‌های نرم‌افزار به مشتری ارائه شده است. من فکر می‌کنم مزیت ویژگی‌های درخواستی دقیقاً برعکس است: آوردن ویژگی‌های جدید به خودروهای قدیمی.

اشاره او به عرضه به روز رسانی های نرم افزاری برای بهبود عملکرد سخت افزار موجود بود. برای مثال، یک هیوندای EV قدیمی‌تر می‌تواند با بهینه‌سازی موتورهای الکتریکی و بسته باتری کارآمدتر شود. به طور مشابه، بهبود ایمنی می تواند با تجدید نظر در سنسورها امکان پذیر باشد. البته، این ارتقاء هزینه دارد.

ب ام و به دلیل قرار دادن صندلی های گرم کن پشت دیوار به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است. مرسدس بنز به میزان کمتری برای تنظیمات پیشرفته‌تر فرمان چرخ‌های عقب خود نیز همینطور است. آئودی این کار را با کنترل آب و هوای دو منطقه ای نیز انجام می دهد. در برخی از خودروهای دارای چهار حلقه، برای کمک نوربالا و کروز کنترل تطبیقی ​​نیز باید هزینه اضافی پرداخت کنید.

Stellantis تخمین می‌زند که اشتراک‌ها و ویژگی‌های درخواستی به یک جریان درآمدی بزرگ تبدیل می‌شوند. این شرکت خودروسازی با کمتر از 14 برند فکر می‌کند تا سال 2026 سالانه 4.3 میلیارد دلار اضافی به دست خواهد آورد. پیش‌بینی می‌شود که این مبلغ تا سال 2030 به 21.5 میلیارد دلار با “ارائه محصولات نرم‌افزاری” برسد.

با این حال، همه برندها از اشتراک‌های داخل خودرو/ویژگی‌های درخواستی استفاده نمی‌کنند. بخش ارزان قیمت رنو داچیا با ارائه بطری‌های آب گرم به افرادی که رانندگی می‌کنند، بی‌ام‌و و آبونمان صندلی‌های گرمکن که اکنون از بین رفته است را به سخره گرفت. مارک رومانیایی همچنین مخالف اجبار مردم به خرید سیستم های کمک رانندگی پیشرفته است. با این حال، تعداد بیشتری از این فناوری ها در اتحادیه اروپا اجباری می شوند.



منبع