هیوندای تایید کرد که در حال توسعه یک خودروی برقی مقرون به صرفه برای اروپا است

برای چیزی کوچکتر و بسیار ارزان تر، فقط باید صبورانه منتظر بمانیم. صحبت کردن با اخبار خودرو اروپامدیر بازاریابی هیوندای موتور اروپا، آندریاس-کریستوف هافمن، گفت که یک خودروی برقی دست یافتنی تر در دست ساخت است تا قوانین آلایندگی شدیدتر را در اتحادیه اروپا رعایت کند. قیمت آن حدود 20000 یورو خواهد بود، چیزی که گروه فولکس واگن برای سه خودروی برقی سطح پایه خود که در سال 2025 با نشان های فولکس واگن، اشکودا و کوپرا عرضه می شوند، هدف قرار داده است.

توجه: هیوندای کانسپت 45 در تصویر بالا



منبع

در حالی که خودروهای الکتریکی عمدتاً با وسایل نقلیه باتری‌دار مرتبط هستند، هیوندای یکی از معدود برندهایی است که معتقد است هیدروژن هنوز آینده‌ای دارد. گفته می‌شود، بدون سرمایه‌گذاری عمده در زیرساخت، خودروهای سلول سوختی مانند N Vision 74 Concept فعلاً یک رویا باقی می‌مانند.

هیوندای تا سال 2035 به فروش خودروهای با موتورهای احتراقی در اروپا پایان نخواهد داد، که با توجه به اینکه اکثر رقبا در پایان این دهه یا حتی زودتر از ICE خوب کنار خواهند رفت، بسیار دیر است. در همین حال، این شرکت با عرضه رقیب Ioniq 6 تسلا مدل 3 برای پیگیری کراس اوور Ioniq 5 سال گذشته، هجوم خودروهای برقی خود را ادامه می دهد. در سال 2024، شاسی بلند سه ردیفه Ioniq 7 نیز همین روند را دنبال خواهد کرد.

رئیس بازاریابی هیوندای در اروپا گفت که در بخش خودروهای برقی چیزهای بیشتری در پیش است زیرا این شرکت قصد دارد تا قبل از پایان دهه، کمتر از 11 مدل بدون آلایندگی عرضه کند. در نیمه اول سال جاری، خودروهای برقی 16 درصد از کل فروش این شرکت در اروپا را تشکیل می‌دهند که در آن سهم بازار هیوندای با یک درصد رشد به 4.7 درصد رسیده است.

هافمن اعتراف کرد که توسعه یک خودروی کوچک – به ویژه با پیشرانه الکتریکی – به دلیل محدودیت‌های بسته‌بندی، یک تجارت دشوار است. همچنین کسب سود با خودروهای برقی کوچک دشوار است، به همین دلیل هیوندای تصمیم گرفت عرضه سه مدل بزرگتر Ioniq را در اولویت قرار دهد. بزرگترین آنها – Ioniq 7 – عمدتاً برای ایالات متحده توسعه یافته است اما در اروپا نیز فروخته خواهد شد.