هیوندای می خواهد موتور بزرگتری را در النترا N قرار دهد


هیوندای دیروز النترا N 2024 را در ایالات متحده معرفی کرد، اما برنامه هایی برای نسل بعدی این سدان با عملکرد بالا در حال انجام است. نسخه جدید بنزینی N در ابتدا تقریبا یک سال پیش توسط مشاور فنی اجرایی معرفی شد که اکنون کمی در مورد این سالن اسپرت توضیح داده است. در مصاحبه با مجله استرالیایی CarExpertآلبرت بیرمن به جز تایید کرد که خودروی نسل بعدی موتور بزرگتری خواهد داشت.

“قبل از اینکه نامیانگ را ترک کنم، مطمئن شدم که النترا می تواند با 2.5 توربو کار کند. در آنجا و همه چیز جا می شود. استرالیا امن است، ایالات متحده امن است، اما کسی باید تصمیم بگیرد، درست است؟ و بازارهایی غیر از استرالیا. آنها را فراموش کنید. همه آنها در رویای ابر EV، بهشت ​​EV هستند، آنها به ماشین های احتراقی اهمیت نمی دهند.”

قسمت مربوط به ترک نامیانگ به سمت قبلی وی به عنوان معاون اجرایی و رئیس بخش تست خودرو و توسعه عملکرد بالا اشاره دارد. آلبرت بیرمن پس از گذراندن 31 سال در BMW، در آوریل 2015 به هیوندای پیوست و سه سال بعد به عنوان رئیس و رئیس بخش تحقیق و توسعه در گروه موتور هیوندای انتخاب شد. او قبل از بازنشستگی به عنوان رئیس بخش تحقیق و توسعه در اواخر سال 2021، نقش کلیدی در ایجاد بخش N ایفا کرد. از آن زمان، او به عنوان مشاور فنی اجرایی مستقر در اروپا خدمت کرده است.

الانترا N امروزی از یک موتور 2.0 لیتری بنزینی توربوشارژ استفاده می کند که 276 اسب بخار قدرت و 289 پوند فوت گشتاور تولید می کند. این واحد 2.5 لیتری بزرگتر 290 اسب بخار و 311 پوند فوت در سوناتا N Line تولید می کند در حالی که جنسیس G70 2024 دارای 300 اسب بخار قدرت و همان مقدار گشتاور است.

برای مدل 2024MY، هیوندای النترا N را با جلوپنجره بازطراحی‌شده، سپرهای جدید، چراغ‌های جلوی به‌روز شده و دیفیوزر عقب متفاوت به‌کار می‌برد. علاوه بر این، این سدان اسپرت جمع‌وجور دارای چرخ‌های فورجی 19 اینچی است که 33 پوند را از بین می‌برد و در تایرهای تابستانی میشلین Pilot Sport 4S پیچیده شده است. سال مدل جدید یک غشای تقویت‌شده پایه موتور را برای کاهش ارتعاشات به ارمغان می‌آورد.

به‌روزرسانی‌های اضافی شامل نرم‌افزار اصلاح‌شده برای فرمان برقی و یک عایق تعلیق عقب است که از یورتان به جای لاستیک برای بهبود میرایی استفاده می‌کند. هیوندای همچنین فشار لاستیک را تغییر داد، یک اتصال جهانی جدید با اصطکاک کم نصب کرد و گیربکس را برای احساس مستقیم تر تغییر داد. النترا N همچنان با گیربکس شش سرعته دستی یا هشت سرعته اتوماتیک دوکلاچه عرضه می شود.

هیوندای النترا N مدل 2024 در ژانویه به فروشندگان می رسد. قیمت هنوز اعلام نشده است اما مدل خروجی از 32900 دلار به فروش می رسد.



منبع