هیوندای و جورجتو جوجارو برای بازسازی کانسپت پونی کوپه 1974

این اولین بار نیست که هیوندای به گذشته نگاه می کند تا برای طراحی های آینده خود الهام گرفته و تأثیر بگذارد. هیوندای خودروی مفهومی 45 را در سال 2019 معرفی کرد که به نوبه خود بر طراحی خودروی الکتریکی تولیدی Ioniq 5 تأثیر گذاشت.

این کانسپت که توسط جورجتو جوجارو برای هیوندای طراحی شده بود، به عنوان پیشروی برای خط خودروهای پونی که از سال 1975 تا 1990 فروخته می شدند، عمل کرد. و اگر اطلاعی ندارید، جوجارو از کانسپت پونی کوپه برای کارهای نمادین خود در مورد خودرو الهام گرفته است. DeLorean DMC 12.

هیوندای و شرکت طراحی ایتالیایی GFG Style، به ویژه بنیانگذاران پدر و پسرش جورجتو و فابریزیو جوجارو، اعلام کردند که یکی از مهمترین خودروهای تاریخ مارک کره ای را بازسازی خواهند کرد: پونی کوپه کانسپت 1974.

اکنون هیوندای و GFG Style برای بازسازی این همکاری مهم به تابلوی نقاشی بازمی‌گردند. این خودروی مفهومی بازسازی شده در بهار سال 2023 به نمایش در خواهد آمد.

“هیوندای پونی را زمانی طراحی کردم که در آغاز کارم هنوز یک طراح جوان بودم. از اینکه مسئول ایجاد وسیله نقلیه برای شرکت و کشوری بودم که در شرف ورود به بازار جهانی رقابتی شدید بود، احساس افتخار می کردم. اکنون، من عمیقاً مفتخرم که هیوندای از من خواسته است که آن را برای آیندگان و به عنوان جشنی از میراث این برند بازسازی کنم.”

کانسپت هیوندای پونی کوپه 1974



منبع

در سال 2021، هیوندای یک پونی را بازسازی کرد و آن را به یک کانسپت EV یکبار تغییر داد. این خودروساز بار دیگر در سال 2022 مفهوم دیگری را با الهام از پونی با خودروی توسعه آزمایشگاهی هیدروژنی هیبریدی N Vision 74 معرفی کرد.