واکنش خودروسازان به درگذشت ملکه الیزابت دوم

ملکه الیزابت دوم که تقریباً به 100 سالگی رسید، شاهد تغییرات عظیم اجتماعی بود. او در طول جنگ جهانی دوم خدمت کرد و با 15 نخست وزیر کار کرد و در دوران ملکه خود با 13 رئیس جمهور از 14 رئیس جمهور ایالات متحده ملاقات کرد.

بسیاری از خودروسازان در رسانه های اجتماعی به سوگ مرگ او پرداختند و تسلیت گفتند. استون مارتین در توییتر به اشتراک گذاشت که ملکه “قهرمان پرشور فرهنگ، سرمایه گذاری و نوآوری بریتانیا” است. جگوار و لندرور پیامی مشابه را در حساب‌های رسانه‌های اجتماعی مربوطه خود به اشتراک گذاشتند و افکار خود را به خانواده سلطنتی تسلیت گفتند.

ملکه الیزابت دوم

لوتوس، لیستر، کاترهام و مورگان نیز در رسانه های اجتماعی نظرات خود را به اشتراک گذاشتند. لوتوس او را «الگویی فوق‌العاده برای مردم سراسر جهان» خواند، در حالی که واکسهال سلطنت 70 ساله او را «الهام‌بخش همه» خواند.

ملکه الیزابت دوم امروز در سن 96 سالگی درگذشت. او طولانی ترین پادشاه بریتانیا بود و 70 سال سلطنت کرد. او که در 21 آوریل 1926 به عنوان پرنسس الیزابت یورک متولد شد، در سال 1952 تنها در 25 سالگی به سلطنت رسید. او اوایل امسال جشن پلاتینیوم خود را جشن گرفت.

در حالی که اعلیحضرت سلطنتی بودند، او در طول جنگ جهانی دوم به ارتش بریتانیا پیوست. او آمبولانس‌ها را می‌راند و یاد گرفت که چگونه کامیون‌های سنگین را در حین خدمت تعمیر کند، که منجر به عشق مادام‌العمر به رانندگی و علاقه خاصی به لندرور شد. او اواخر سال گذشته با یک واگن سبز رنگ جگوار در حال رانندگی در اطراف محوطه قلعه ویندزور دیده شد. او بارها دیده شده که خودش در حال رانندگی است، اغلب پشت فرمان یک لندرور سفارشی.

شاهزاده چارلز، پسر ارشد اعلیحضرت، اکنون تاج و تخت را خواهد گرفت و احتمالاً پادشاه چارلز سوم خواهد شد. همسر ملکه الیزابت، شاهزاده فیلیپ، دوک ادینبورگ، پیش از مرگ او در سال 2021 رخ داد. آنها به مدت 73 سال ازدواج کردند.

استون مارتین

بنتلی

کاترهام

ماشین فراری

آب کم عمق

جنرال موتورز

جگوار

لندرور

لیستر

شرکت خودروهای الکتریکی لندن

نیلوفر آبی

مک لارن

شرکت مورگان موتور

رولز – رویس

واکسهال



منبع