ولوو از شکاف شاسی بلند الکتریکی زیر EX90 خبر می‌دهد و در سال 2023 عرضه می‌شود

ولوو EX90

65 عکس ها

ولوو EX90 2023 اینجاست و به عنوان خودروی پرچمدار جدید این برند که بر روی یک پلت فرم اختصاصی EV سوار می شود، پیشرفت می کند. ولوو اولین نمایش طولانی خود را برگزار کرد که به صورت آنلاین پخش شد و جزئیات این شاسی بلند سه ردیفه بزرگ را نشان داد، اما در پایان رویداد یک شگفتی وجود داشت. یک ویدیوی پایانی EX90 را به شکل شبح با یک SUV دوم و کمی کوچکتر در جلوی آن نشان داد. پشت سر هر دوی آنها، سال 2023 برای مدت کوتاهی روی یک صفحه نمایش چشمک زد.

از شکل ظاهری، می توان دید که مدل جدید قطعا کوچکتر از EX90 است. این خودرو همچنین دارای چراغ‌های عقب مشابه EX90 است و طرح کلی خط سقف بلندی شبیه به مدل‌های XC این شرکت را در مقابل شکل شیک‌تر و متقاطع نشان می‌دهد. البته ولوو در حال حاضر یک SUV تمام الکتریکی کوچکتر در XC40 Recharge دارد، اما این مدل بزرگتر به نظر می رسد و طراحی چراغ عقب آن کاملاً متفاوت است. همچنین XC40 Recharge زیربنای خود را با XC40 احتراقی مشترک است. خودروهای الکتریکی جدید ولوو در آینده باید پلتفرم های الکتریکی خود را مانند EX90 داشته باشند.

این ما را به چیزی که احتمالاً EX60 است هدایت می کند. شواهد بیشتری برای تأیید این موضوع وجود دارد، با گزارشی از فوریه 2022 مبنی بر اینکه ولوو در حال برنامه ریزی یک SUV الکتریکی اختصاصی بین XC60 و XC90 است. اکنون که نام گذاری جدید ولوو EX را می شناسیم، یک EX60 کاملاً با این سناریو مطابقت دارد. ولوو همچنین متعهد شده است که در سال‌های آینده دو شاسی‌بلند جدید برقی را عرضه کند که بخشی از برنامه این شرکت برای تولید کامل برقی تا سال 2030 است.

اگر چیزی شبیه EX90 است، انتظار انواع فناوری با استایل تکاملی Volvo را داشته باشید که همه بر روی یک پلت فرم اختصاصی EV ساخته شده اند. ولوو EX90 را “کامپیوتر بسیار پیشرفته روی چرخ” می نامد که دارای نرم افزار پیچیده سه بعدی و مجموعه کاملی از کمک های راننده است. موتورهای الکتریکی دوگانه تا 496 اسب بخار (370 کیلووات) با برد تخمینی 300 مایل ارائه می دهند.



منبع

واضح است که ولوو دومین شاسی بلند الکتریکی اختصاصی خود را به نمایش گذاشته است. این موضوع توسط مدیر عامل ولوو، جیم روآن، در پایان ارائه تایید شد، که به مردم توصیه کرد به ویدیوی نهایی EX90 نگاه کنند تا “شاید” چیز دیگری را ببینند. وی در پایان گفت: این برای یک روز دیگر است.