ولوو 1.2 میلیارد یورو برای کارخانه تولید خودروهای برقی الکتریکی در اسلواکی خنثی می کند


ولوو یکی از اولین خودروسازانی بود که بازنشستگی تدریجی موتور احتراقی را اعلام کرد و در پایان این دهه خودروی سوئدی صرفاً الکتریکی شد. در حال آماده شدن برای آینده ای بدون آلایندگی، شرکت متعلق به جیلی 1.2 میلیارد یورو (1.25 میلیارد دلار) در کارخانه جدیدی سرمایه گذاری می کند که فقط خودروهای برقی را مونتاژ می کند. سومین کارخانه اروپایی این شرکت در نزدیکی کوشیتسه، در بخش شرقی اسلواکی واقع خواهد شد.

این تاسیسات کربن خنثی که به عنوان یک کارخانه پیشرفته شناخته می شود، از سال آینده و زمانی که ساخت و ساز آن شروع می شود، ساخته خواهد شد. تجهیزات و خطوط تولید قرار است در سال 2024 اضافه شوند، اما تولید سری خودروهای مشتری تا سال 2026 برنامه ریزی نشده است. هنگامی که تولید با ظرفیت کامل شروع به کار کرد، حداکثر تولید سالانه 250000 خودرو خواهد داشت.

کارخانه جدید Volvo EV در اسلواکی
کارخانه جدید Volvo EV در اسلواکی

بدون پرداختن به جزئیات، ولوو اشاره می‌کند که اینها مدل‌های «نسل بعدی، الکتریکی خالص» خواهند بود، و استفاده از کلمه «خالص» احتمالاً به این معنی است که آنها بر روی یک پلت فرم اختصاصی EV سوار خواهند شد. به عنوان تازه‌تر، مدل‌های XC40 و C40 Recharge که امروزه به فروش می‌رسند، ریشه در پلتفرمی دارند که در ابتدا برای خودروهای با موتورهای احتراقی توسعه یافته بود.

این مرکز تولید اولین کارخانه ولوو در اروپا در حدود شش دهه خواهد بود که کارخانه Torslanda را در سال 1964 و کارخانه گنت را در سال 1965 افتتاح کرد. ردپای تولید فعلی در قاره کهن تولید سالانه 600000 خودرو را ارائه می دهد. در مورد سایت جدید در اسلواکی، در صورتی که تقاضای مشتری به اندازه کافی قوی باشد که افزایش تولید را تضمین کند، این سایت با امکان توسعه بیشتر در پایین خط ساخته خواهد شد.

در حالی که بیانیه مطبوعاتی فقط می گوید “چند هزار شغل جدید” در منطقه ایجاد خواهد شد. رویترز تعداد دقیق تری دارد زیرا این خبرگزاری ادعا می کند که 3300 کارمند از هم اکنون تا سال 2026 استخدام خواهند شد. از کل سرمایه گذاری 1.2 میلیارد یورویی، حدود 20 درصد توسط دولت اسلواکی پوشش داده خواهد شد. کارخانه جدید به عنوان پله ای برای هدف نهایی ولوو برای خنثی شدن کامل کربن تا سال 2040 عمل می کند.



منبع