ولوو EX90 به عنوان یک شاسی بلند لوکس هفت سرنشین الکتریکی معرفی شد

لامپی که روی سقف درست بالای شیشه جلو می بینید، جایی است که سنسورها، دوربین و رادارهای EX90 یکپارچه شده اند. ولوو می‌گوید این‌ها هرگز «خسته یا حواس‌پرت نمی‌شوند» و توسط رایانه‌های هسته‌ای با عملکرد بالا با نرم‌افزار توسعه‌یافته داخلی پشتیبانی می‌شوند. کل سیستم یک دید 360 درجه ثابت از دنیای اطراف خودرو را فراهم می کند و حتی می تواند اجسام کوچک را صدها متر جلوتر ببیند تا به راننده زمان بیشتری برای واکنش و اجتناب از آنها بدهد. SUV همچنین اولین مدل ولوو است که از کارخانه به تمام سخت افزارهای لازم برای رانندگی بدون نظارت در آینده مجهز شده است.

ولوو EX90 ولوو EX90 ولوو EX90
ولوو EX90

ولوو همچنین با افتخار می‌گوید EX90 فقط یک نسل جدید SUV نیست، بلکه «کامپیوتر بسیار پیشرفته‌ای روی چرخ» است که «پاسخگوتر و لذت‌بخش‌تر» از همیشه است. این خودروساز با اسنپدراگون همکاری کرده است تا از قابلیت های بصری سازی Unreal Engine – همان ابزار سه بعدی توسعه یافته توسط Epic Games که زیربنای برخی از پیشرفته ترین بازی های ویدئویی است – برای قدرت محاسباتی و گرافیک صفحه نمایش روی EX90 استفاده کند. ویژگی‌های داخلی Google، از جمله نقشه‌های گوگل و سایر برنامه‌های Google Play را می‌توان از صفحه نمایش 14.5 اینچی وسط کنترل کرد. اتصال استاندارد 5G جریان داده ثابتی را برای همه برنامه های در حال اجرا بر روی صفحه نمایش، از جمله خدمات پخش موسیقی، فراهم می کند.

ولوو EX90

پس از یک کمپین تبلیغاتی طولانی، ولوو EX90 به‌عنوان شاسی‌بلند سه ردیفه پرچم‌دار جدید این برند به طور کامل معرفی شد. این بر اساس یک معماری جدید است و دارای یک نیروگاه کاملا الکتریکی است. برادر باتری‌دار XC90 اولین ولوو الکتریکی جدید بسیاری است که با این شرکت سوئدی که وعده می‌دهد هر سال یک خودروی برقی جدید عرضه می‌کند، می‌آید و تا پایان دهه، قصد دارد فقط خودروهای تمام الکتریکی را در سراسر جهان بفروشد. اما در حال حاضر، EX90 ستاره جدید طیف مدل های ولوو است.

ابعاد بزرگ EX90 فضای کافی برای ولوو برای نصب یک بسته باتری عظیم 111 کیلووات ساعتی ایجاد می کند. در ابتدا یک پیشرانه الکتریکی دو موتوره با دو موتور آهنربای دائمی، یکی برای هر محور، در دسترس خواهد بود. در قدرتمندترین نسخه حمل‌کننده خانوادگی، حداکثر توان خروجی سیستم 496 اسب بخار (370 کیلووات) و 671 پوند فوت (910 نیوتن متر) گشتاور فوری است. ولوو وعده مسافت 300 مایلی را با یک بار شارژ می دهد، اگرچه هنوز توسط EPA تایید نشده است. هیچ اطلاعاتی در مورد حداکثر قدرت شارژ وجود ندارد، اما این شرکت می‌گوید شارژ باتری از 10 تا 80 درصد حدود 30 دقیقه طول می‌کشد.

ولوو EX90

63 عکس ها

EX90 هم اکنون برای پیش خرید در ایالات متحده در دسترس است. هیچ اطلاعات دقیقی از قیمت وجود ندارد، اگرچه ولوو می‌گوید یک مدل مجهز آن کمتر از 80000 دلار قیمت خواهد داشت. پیش‌سفارش‌ها در پاییز 2023 به سفارش‌های پیکربندی شده تبدیل می‌شوند و انتظار می‌رود اولین تحویل در اوایل سال 2024 انجام شود. شاسی‌بلند الکتریکی برای آمریکا در آمریکا در کارخانه ولوو Ridgeville در کارولین جنوبی ساخته خواهد شد.



منبع

همچنین فناوری کلید تلفن استاندارد است که تلفن هوشمند شما را به کلید ماشین تبدیل می کند. وقتی گوشی را در جیب خود به ماشین نزدیک می کنید، قفل آن به طور خودکار باز می شود و نمایه شخصی شما با صندلی از پیش تعیین شده، آب و هوا و تنظیمات دیگر بارگیری می شود. EX90 همچنین اولین ولوو است که به عنوان بخشی از سیستم صوتی Bowers & Wilkins به بلندگوهای یکپارچه پشت سر مجهز شده است.

این SUV الکتریکی که امروز برای اولین بار در استکهلم نمایش داده شد، دقیقاً همان‌طور که از برند انتظار دارید به نظر می‌رسد – مدرن، جسورانه، ظریف و کمی هیجان‌انگیز، زیرا ولوو همچنان به پذیرش فلسفه طراحی فرم-فالو-عملکرد ادامه می‌دهد. تا حدی، EX90 شبیه به XC90 امروزی به نظر می رسد، اما یک پلت فرم کاملاً جدید زیربنای این خودروی هفت نفره است. تمرکز روی بخش فناوری روی ایمنی است و خودروساز می‌گوید این ایمن‌ترین ولوو است که تا به حال تولید شده است که به لطف به‌روزرسانی‌ها و داده‌های جدید می‌تواند در طول زمان هوشمندتر و ایمن‌تر شود.