ولوو EX90 داخلی ساخته شده از مواد پایدار را اذیت می کند

ولوو EX90 در 9 نوامبر رونمایی می‌شود. تصاویر ثبت اختراع منتشر شده، نگاه اولیه‌ای به طراحی آن ارائه می‌کنند که از سبک XC90 پیروی می‌کند. در اولین نمایش آن در اوایل ماه آینده چیزهای بیشتری یاد خواهیم گرفت. احتمالاً سال آینده در ایالات متحده به فروش می رسد و ولوو آن را در کنار XC90 به فروش می رساند.



منبع

ولوو در آستانه عرضه یک مدل پرچمدار جدید به نام EX90 است. این شاسی بلند الکتریکی در 9 نوامبر رونمایی خواهد شد و جدیدترین تیزرهای این شرکت نگاهی به فضای داخلی ارائه می کند. این دو عکس بخش‌های بزرگی از کابین را نشان نمی‌دهند، اما می‌آموزیم که پایداری چگونه در طراحی نهایی نقش خواهد داشت.

هنگامی که EX90 به بازار عرضه شود، ولوو آن را با هفت پیکربندی “اتاق” عرضه می کند که مشخصات داخلی و تودوزی خودرو را با نمای بیرونی “همگام” می کند. به گفته این شرکت، سبک های مختلف از سبک زندگی اسکاندیناوی و ارتباط آن با طبیعت الهام گرفته شده است.

EX90 همچنین با بسیاری از فناوری ها عرضه خواهد شد. این مدل دارای حسگرهای راداری داخلی است که برای تشخیص بچه ها و حیوانات خانگی رها شده در خودرو طراحی شده است. این شرکت امیدوار است که این به کاهش احتمال ماندن در خودروهای داغ کمک کند. نمای بیرونی نیز به همان اندازه هوشمند خواهد بود و 16 حسگر اولتراسونیک، هشت دوربین و پنج رادار اطراف آن را اسکن می کنند.

طراحان ولوو با این سوال دست و پنجه نرم کردند که “لوکس بودن در جهان امروز به چه معناست؟” در دنیایی که یک کراس اوور برقی کیا می‌تواند با مدل‌های با عملکرد بالا از پورشه، فراری و لامبورگینی با کسری از قیمت همگام باشد و آن‌ها را شکست دهد، سؤال خوبی است. ولوو می‌گوید: «معیارهای قدیمی مانند اسب بخار و شتاب با زمان و برد شارژ کنار گذاشته شده‌اند.»

برای ولوو، این به معنای تأکید بر پایداری است که عامل مهمی در EX90 خواهد بود. ولوو ماده جدیدی به نام Nordico دارد که از مواد بازیافتی مانند بطری های PET و رزین کاج ساخته شده است. همچنین دارای پانل های چوبی دارای گواهی FSC است که ولوو نور پس زمینه آنها را روشن می کند. این خودروساز همچنین ترکیبی از پشم برای تکمیل صندلی تهیه خواهد کرد که مطابق با استانداردهای سختگیرانه رفاه حیوانات و محیط زیست است. ولوو EX90 تقریباً 50 کیلوگرم (110 پوند) پلاستیک بازیافتی و مواد زیستی دارد.