ولوو EX90 2023 امروز معرفی شد: پخش زنده را ببینید

EX90 که امروز معرفی شد، نشانه جاه طلبی ولوو برای تبدیل شدن به یک خودروساز فقط الکتریکی تا سال 2030 است.



منبع

خودروی پرچمدار جدید ولوو اولین وسیله ای خواهد بود که از Nordico استفاده می کند، ماده ای که از منسوجات ساخته شده از مواد بازیافتی مانند بطری های PET و همچنین چوبی که به طور مسئولانه از جنگل های سوئد و فنلاند تهیه می شود. برخی از پانل های چوبی در سراسر کابین دارای نور پس زمینه هستند تا فضایی دنج ایجاد کنند. با هزینه اضافی، مشتریان این امکان را خواهند داشت که شاسی بلند الکتریکی با روکش صندلی پشمی را سفارش دهند. نزدیک به 50 کیلوگرم (110 پوند) پلاستیک بازیافتی و مواد زیستی برای فضای داخلی استفاده می شود.

نسل دوم ولوو XC90 که در سال 2015 معرفی شد، مانند شراب خوب کهنه شده است و هنوز هم پس از این همه سال یک SUV لوکس خوش تیپ است. EX90 که امروز معرفی می شود، جانشین آن فقط الکتریکی خواهد بود. خب، یه جورایی مدل معمولی که امروز به فروش می‌رسد، برای سال‌های نامشخصی فعال خواهد بود. در واقع، هاکان ساموئلسون، مدیرعامل ولوو به این موضوع گفت اخبار خودرو اروپا اوایل امسال نسخه ICE حتی فیس لیفت خواهد شد.

در همین حال، امروز همه چیز در مورد EX90 است، که قرار بود قبل از اینکه سوئدی ها در آخرین لحظه نظر خود را تغییر دهند، نام واقعی با یک مصوت (احتمالا Embla) شروع می شود. این SUV بزرگ هفت نفره دارای بدنه لغزنده با ضریب درگ 0.29 تایید شده است. همچنین می دانیم که به صورت استاندارد دارای یک سیستم LiDAR داخلی خواهد بود که می تواند عابران پیاده را تا فاصله 250 متری (820 فوت) تشخیص دهد.

اولین خودروی الکتریکی ولوو که از شارژ دوطرفه پشتیبانی می‌کند، EX90 2023 کمتر از 16 حسگر اولتراسونیک، هشت دوربین و پنج رادار را در خود جای داده است. همچنین این اولین مدل تولیدی این شرکت خواهد بود که دارای یک سیستم رادار داخلی جدید با حسگرهایی در کنسول بالای سر، لامپ‌های مطالعه روی سقف و قسمت بار برای تشخیص کوچک‌ترین حرکت است. این فناوری خطر رها کردن تصادفی کودک یا حیوان خانگی را در ماشین کاهش می دهد.

استفاده از دستگیره‌های درب، امکان دسترسی به کابین تعمیر شده را فراهم می‌کند که رویکرد کمتر است. دقیقاً مانند آنچه در دیگر خودروهای الکتریکی اخیر دیده‌ایم، EX90 بسیاری از کنترل‌های معمولی را با یکپارچه‌سازی عملکردهای آن‌ها در یک نمایشگر بزرگ پرتره از بین می‌برد. با یک دسته ابزار کاملا دیجیتال که اطلاعات بیشتر متمرکز بر راننده را نمایش می دهد، تکمیل خواهد شد.