پانامرای جدید به دو میلیونمین پورشه ساخته شده در لایپزیگ تبدیل شد


کمتر از دو هفته پس از معرفی پورشه پانامرا 2024، این شرکت آلمانی دلیل دیگری برای جشن گرفتن دارد. این شرکت خروج دو میلیونمین خودروی پورشه را از خط مونتاژ لایپزیگ خود نشان می‌دهد، پانامرا توربو E-Hybrid خیره‌کننده با پوشش زیبای فلزی طلایی Madeira که اکنون در راه مالک جدید خود در دبی است.

از زمان آغاز به کار آن در لایپزیگ در سال 2009، خط مدل پانامرا نقشی محوری در داستان موفقیت محل تولید پورشه در زاکسن ایفا کرده است. تولید نسل دوم در سال 2016 آغاز شد و نشان دهنده ادغام پانامرا به عنوان “لایپزیگر واقعی” بود، زمانی که کارخانه مونتاژ به یک کارخانه کامل با یک کارگاه رنگ و تولید بدنه گسترش یافت.

گرد روپ، رئیس هیئت مدیره کارخانه می‌گوید: «توسعه به یک کارخانه کامل، یک تصمیم راهگشا برای سایت بود. ما به عنوان یک کارخانه کامل، مدل‌ها را از ساخت بدنه تا مونتاژ نهایی به طور کامل تولید می‌کنیم.

تاسیسات پورشه لایپزیگ همچنین به یک کارفرما و مشارکت کننده اقتصادی حیاتی در منطقه مرکزی آلمان تبدیل شده است و دارای نیروی کار بیش از 4400 نفر است. طی سال‌ها، این کارخانه به مرکز تخصص خودروهای الکتریکی نیز تبدیل شده است و با نگاهی به آینده، پورشه می‌تواند سه نوع پیشرانه – احتراقی، الکتریکی و هیبریدی را در یک خط تولید کند.

به عنوان آخرین نکته، پانامرا 2024 اکنون برای سفارش در ایالات متحده در دسترس است. این خودرو در بهار 2024 با قیمت اولیه 101550 دلار به نمایندگی‌ها وارد بازار می‌شود که شامل 1650 دلار هزینه مقصد می‌شود. علاوه بر این، پانامرا 4 از 108550 دلار شروع خواهد شد. جزئیات قیمت و زمان ورود پانامرا توربو E-Hybrid توسط پورشه در تاریخ بعدی فاش خواهد شد.



منبع