پس از پایان تولید ICE، آینده برند EQ «سوال 1 میلیون دلاری» است

مرسدس بنز EQE SUV 2024 قسمت جلویی خارجی

زیربرند EQ مرسدس بنز آینده این برند است. اولین حضور جهانی EQE SUV قبل از نمایشگاه خودروی پاریس نقطه عطفی برای این برند بود – فناوری‌های صوتی جدیدی مانند ادغام بومی Apple Music و تمرکز شدید روی مجموعه فناوری Dolby Atmos را به نمایش گذاشت.

این سوال یک میلیون دلاری است، اینطور نیست؟ این یک سوال برای تیم بازاریابی و فروش است، اما خود برند چیزی بیش از یک باتری است. استارزینسکی گفت: این یک فناوری است، هوش آن. «سوال این است که نامگذاری در آینده چگونه خواهد بود؟ اما در حال حاضر، ما همچنان موازی خواهیم بود، تا اواخر این دهه. این برند چیزی بیش از نشانی است که در قسمت عقب ماشین وجود دارد، می دانید؟

در میزگرد دیگری، مارکوس شافر، به طور خلاصه اشاره کرد که ممکن است چیزهای بیشتری برای پلت فرم EV2 قبل از جایگزینی آن وجود داشته باشد.

مرسدس بنز EQB خارجی 2022

کراس اوور آینده EQB بر روی پلت فرم MMA سوار خواهد شد.

مرسدس-AMG EQE SUV 2024 قسمت جلویی خارجی
نشان خارجی مرسدس بنز EQE 350 2023

ما همچنین از Starzynski در مورد آینده پلت فرم EV2 پرسیدیم که در حال حاضر نه تنها خط EQE بلکه خانواده EQS را تشکیل می دهد. با شایعاتی مبنی بر اینکه آنها کوچکترین محصولات EV2 خواهند بود، آینده معماری چه خواهد بود؟

پلت فرم EV2 که زیربنای EQE و EQS در هر دو شکل سدان و SUV است، در نهایت به تدریج کنار گذاشته خواهد شد و با یک پلتفرم ماژولار جدید جایگزین خواهد شد که احتمالاً زیربنای همه چیز از کلاس C به بالا خواهد بود. خواه این بدان معنا باشد که برند EQ طرح نامگذاری سنتی مرسدس بنز را زمانی که این برند تولید خودروهای ICE را متوقف می کند غصب می کند، خوب، به نظر می رسد که این برند هنوز در حال کشف این موضوع است. زمان هیجان انگیزی برای آینده مرسدس بنز است، مطمئناً.



منبع “[The] MMA [platform] جانشین خودروهای جمع و جور فعلی است. A، B، GLA، GLB، EQA، EQB؛ استارزینسکی گفت: MMA (پلتفرم) جانشین آن خواهد بود. تنها کاری که ما در اینجا انجام خواهیم داد این است که از هفت مدل به چهار مدل کاهش دهیم. سپس، MB.EA [platform] خودروهای کلاس متوسط ​​و بالا را انجام خواهد داد. پلت فرم EV2 برای مدتی موازی کار خواهد کرد.

در طول اولین نمایشگاه EQE SUV در پاریس، مدتی فرصت داشتیم تا با کریستوف استارزینسکی، معاون معماری خودروهای الکتریکی، و مدیر ارشد فناوری مارکوس شافر، بنشینیم و چند سوال بپرسیم. و اولین مورد این بود که وقتی مرسدس قدرت احتراق را حذف می کند، برند EQ چگونه به نظر می رسد.

اما مهمتر از همه، این آخرین مدل EV برای تکمیل خط تولید EQ است. مرسدس با شاسی بلند EQE ادعا می‌کند که اکنون یک مدل EV برای هر بخش خودروی اصلی که می‌فروشد، دارد و از هرگونه خودروی اسپورت یا خودروی تجاری جلوگیری می‌کند. با این حال، بعد چه؟ آیا این برای مارک EQ یا پلت فرم EV2 است؟ وقتی مرسدس در نهایت تلاش های ICE خود را متوقف می کند، برای EQ چه اتفاقی می افتد؟

بنابراین، به نظر می رسد مرسدس در حال حاضر خود را برای نسل بعدی خودروهای برقی آماده می کند، حتی با بررسی احتمالات مدل های جدید در معماری فعلی EV. این شرکت در حال ساخت پلتفرم‌های مدولار جدید است تا خودروهای بنزینی تبدیل‌شده سری EQ خود، یعنی EQA، EQB و EQC را حذف کند.

«مدل‌های ساخت Tuscaloosa ما [EQE and EQS SUV] شافر گفت: اوایل سال آینده وارد بازار خواهد شد و چهارمین مدل ما در پلت فرم EV2 خواهد بود. ما ایده‌های بیشتری داریم که هنوز باید بیشتر اعلام شود، که می‌توانیم روی این پلتفرم انجام دهیم، اما قطعاً شاسی‌بلندها از نظر حجم و انتظارات فروش، بخش مهمی از استراتژی خودروهای الکتریکی ما خواهند بود.»