پلیس به مالک النترا N می گوید که اگزوز استوک او برای “تعمیر” 7 هزار دلار هزینه دارد.

مالک این Elantra N ماشین را به ایستگاه بازرسی برد و گفته می شود که باید در بلندترین حالت خودرو تست شود. در این نمونه، آن را در حالت اسپورت آزمایش کردند و همچنان در تست صدا شکست خوردند، در این مرحله به مالک گفته شد که آن را به نمایندگی بازگرداند و آن را به انبار برگرداند … که قبلاً بود.

این اولین بار نیست که در کالیفرنیا شاهد وضعیت های عجیب و غریب در مورد میزان صدای خودرو هستیم. در سال 2021، پورشه مجبور شد فروش نسخه های گیربکس دستی 911 GT3 را به دلیل صدای زیاد متوقف کند، اما همان خودرو با گیربکس PDK خوب بود. این وضعیت در نهایت به سرعت حل شد، اما در این مثال، چندین هفته گذشته است و تا آنجا که ما می دانیم، Elantra N هنوز در حاشیه است.

این وضعیت هم در یک پست Reddit و هم در یک ویدیو به اشتراک گذاشته شده توسط سازمان توضیح داده شده است شدید کانال یوتیوب. به طور خلاصه، این راننده توسط یک افسر موتور کالیفرنیا به دلیل صداهای معکوس که از ماشین می‌آمد، یک هیوندای النترا N مدل 2022 کشیده شد. راننده توضیح داد که ماشین موجود است و به او پیشنهاد کرد کاپوت را بالا بکشد، اما افسر نپذیرفت. در عوض، او به راننده گفت که ثبت نامش به حالت تعلیق در می آید و یک نماینده ایالتی او را به فروشنده می فرستد: فروشنده باید گزینه های مسیر را حذف کند، شما باید هزینه آن را بپردازید، حدود 4000 دلار است.

ما با هیوندای تماس گرفته‌ایم تا در مورد این وضعیت نظر بدهیم، زیرا چیزی در مورد ممنوعیت فروش Elantra N جدید در کالیفرنیا نشنیده‌ایم. احتمالاً، اگر هیوندای اجازه داشته باشد خودرو را در آنجا بفروشد، باید مقررات دولتی موجود را تصویب کند.

مانند بسیاری از خودروهای جدید، هیوندای النترا N 2022 چندین حالت مختلف رانندگی ارائه می دهد. یکی از آنها حالت N است که در میان چیزهای دیگر، صدای موتور 2.0 لیتری توربوشارژر را کمی سرزنده تر می کند. ظاهراً برای یک افسر پلیس کالیفرنیا و مقامات یک مرکز آزمایش ایالتی بسیار سرزنده است. در حال حاضر، مالک نمی تواند النترا N خود را تا زمانی که مشکل برطرف شود رانندگی کند، اما از آنجایی که جدید است و ظاهراً موجود است، چیزی برای تعمیر وجود ندارد.

اما صبر کنید، چیزهای بیشتری وجود دارد.



منبع

بعداً در گفتگو، افسر این رقم را به 7000 دلار می رساند. مشخص نیست که افسر چگونه به این شماره ها رسیده است، اما او سپس به راننده توصیه کرد که می تواند از فروشنده برای دریافت پول شکایت کند و گفت که نمایندگان نمایندگی باید به راننده بگویند که رانندگی در حالت پیست مجاز نیست و او می تواند “4000 دلار شما را دریافت کند. 5000 دلار برگشت.” ثبت نام در محل به حالت تعلیق در آمد و طبق ویدئو، مامور اقدام به تعلیق گواهینامه رانندگی نیز کرد. ظاهراً مقامات دولتی آن را غیر مجاز اعلام کردند.

نمای خارجی هیوندای الانترا N مدل 2022

نمایندگی تائید کرده است، اما از آنجایی که هیچ کاری انجام نشده است، Elantra N را نمی توان دوباره تست کرد. و از آنجایی که نمی توان آن را آزمایش کرد، نمی توان آن را رانندگی کرد. ویدیو و موضوع Reddit نشان می‌دهد که ایستگاه بازرسی آزمایش را اشتباه انجام داده است و خودرو را به جای تنظیم پیش‌فرض خود به حالت بلندتر وادار کرده است.