پورشه مجددا تایید کرد که Macan EV به دلیل مشکلات نرم افزاری تا سال 2024 به تعویق افتاده است

تنها مدلی در خط تولید پورشه که در آینده نزدیک موتور خود را از دست نخواهد داد، 911 است. مقامات این شرکت در چندین نوبت گفته اند که نسخه تمام الکتریکی این خودروی اسپورت نمادین تا پس از سال 2030 عرضه نخواهد شد. ترکیبی از گونه غیر PHEV قرار است در چند سال آینده وارد بازار شود.



منبع

ماکان الکتریکی که در ابتدا قرار بود در سال 2023 به فروش برسد، به دلیل موانع نرم افزاری تا اواخر سال 2024 به تعویق افتاد. الیور بلوم، مدیرعامل پورشه گفت خودروسازی در اواسط ژوئیه درباره تصمیم برای عقب انداختن عرضه EV. این خبر اکنون در بخش دفترچه سهام در عرضه اولیه اولیه مجدداً تأیید شده است. به هر حال، IPO به برند Zuffenhausen اجازه داده است تا فولکس واگن را به عنوان با ارزش ترین سازنده خودرو در اروپا پشت سر بگذارد.

به عنوان یک تازگی، Macan بر روی پلت فرم PPE که با همکاری آئودی توسعه داده شده است، سوار خواهد شد، در حالی که 718 دوتایی بر روی یک معماری اختصاصی خودروهای اسپرت الکتریکی قرار خواهند گرفت. علاوه بر این، سومین معماری فقط برای خودروهای برقی اواخر این دهه با یک SUV بزرگ در خانه در لایپزیگ تولید خواهد شد. این سخت افزار همچنین به عنوان پایه ای برای نسل های بعدی تایکان و پانامرا عمل می کند.

32 عکس ها

عکس جاسوسی پورشه ماکان EV

در حالی که علاقه مندان از تاخیر Macan EV چندان ناراحت نخواهند شد، اما نگران کننده تر این است که پورشه احتمال عقب راندن سایر مدل ها را رد نمی کند. به طور خاص، دفترچه سهام اشاره می کند که 718 باکسستر و 718 کیمن EVs ممکن است طبق برنامه ریزی اولیه در سال 2025 به فروش نرسند. این خودروساز همچنین اشاره می کند که یک کاین برقی ممکن است زمان بیشتری برای عرضه به بازار داشته باشد.

مطابق با اتوموبیل، بخش نرم افزاری Cariad گروه فولکس واگن با پلت فرم نرم افزاری E3 1.2 مشکل دارد. در همان دفترچه، پورشه تخصیص پهنای باند توسعه بیشتر به پشته نرم افزاری جداگانه E3 2.0 را رد نمی کند که ترمز اصلاحات آینده برای E3 1.2 را ایجاد کند. جالب اینجاست که قرارداد با گروه فولکس‌واگن تصریح می‌کند که پورشه این آزادی را دارد که روی پشته نرم‌افزاری خود برای خودروهای برقی آینده کار کند و بنابراین به‌کلی از E3 2.0 صرفنظر می‌کند.