پژو 206: خودرویی پرفروش در ایران و جهان مجله بیمه | alfaromeoblog

فرمان خودرو هم که در تیپ ۱ به صورت دو شاخه بود تبدیل به سه شاخه شده است. پژو 206 -شامل 6 تیپ است که فقط تیپ های دو ، پنج و شش توسط ایران خودرو تولید می شوند و اگر به دنبال تیپ های دیگر آن هستید باید دنبال نمونه ی دست دوم آن باشید. این خودرو به جهت جذابیت ظاهری ، مصرف سوخت پایین و قابلیت های دینامیکی بالا محبوبیت ویژه ای در ایران به خصوص در میان جوان ها دارد.

پژو،206،تیپ 2 مدل 98

جالب اینکه مالک مدل ایرانی طی یک حرکت به ما نشان داد که برای درست بسته شدن در ها به اندکی خشونت نیاز است! در مقابل 206 فرانسوی چنین ایراداتی نداشت و قطعات فواصل منظمی داشتند. یک‌سال مجله خبری خودرو آلفا رومئو بعد، یعنی سال 99، پژو مدل 206 GTi با موتور 2 لیتری و سرعت 210 کیلومتر در ساعت را رونمایی کرد و در سال 2003 نیز 206 RC بود که به عنوان جدیدترین مدل در خط تولید پژو قرار گرفت.

فیتیله شدن فوم صندلی ها و ریختن آنها به کف خودرو علی رغم صفر کیلومتر بودن و غربیلک فرمانی که با لمس کردنش کاملا حس می کنید شدیدا مستعد ساییدگی و پوسته پوسته شدن است، از جمله موارد آزار دهنده کابین نمونه ایرانی هستند. موقع حرکت در حالی که کیلومتر شمار مدل ایرانی رقم 900 کیلومتر را نشان می داد، با رسیدن به ناهمواری ها کلکسیونی از سر و صدا از جانب داشبورد و درِ صندوق نواخته می شد! صداهایی که تقریبا نصف آن را هم در مدل فرانسوی با 40 هزار کیلومتر کارکرد تجربه نکردیم. البته مسئول قسمتی از این صداها در هر دو خودرو، تایرهای نسبتا خشک و نه چندان با کیفیت بود. باز جای شکر داشت که سازنده از تایرهای وطنی بارز استفاده کرده و انواع چینی را جایگزین نکرده بود. ۲ چراغ مه‌شکن جلو و عقب، سیستم صوتی با چهار بلندگو، دو کیسه هوا، سیستم‌های ترمز ضد قفل و توزیع نیرو ترمز، تنظیم دستی صندلی‌ها، روکش پارچه‌ای صندلی‌ها و شیشه بالابر برقی برای درهای جلو اشاره کرد.

سورن پلاس؛ مشخصات فنی و امکانات اسب پیشرفته ایران خودرو

مهم‌ترین تغییر درمیان تیپ‌های 206 برای تیپ 2 آن اتفاق افتاد که از سال 1390 به ترمزهای ABS و همچنین ایربگ‌های جلو مجهز شد. سری نخست تیپ 5 نیز تا قبل از 1386 با قطعات مرغوب فرانسوی تولید می‌شد اما بعدها و با داخلی‌سازی بیشتر آن، این روزها دیگر تفاوت کیفی چندانی میان تیپ‌2 و تیپ5 وجود ندارد. افت شدید کیفیت، کهنه‌شدن طراحی و تکنولوژی‌های قدیمی این خودرو، در کنار دوام فنی نه‌چندان زیاد آن باعث شده است که 206 دیگر آن هاچ‌بک دوست‌داشتنی دهه 80 شمسی نباشد.

  • خرید پژو 206، مانند سایر خودروهای بازار چالش‌های خاص خودش را دارد و باید نکات متعددی را برای جلوگیری از ضرر و از بین‌رفتن سرمایه درنظر داشت.
  • میخواستم یکم در مورد قطعه های خودروهای ایرانی براتون بگم که خودتون تصمیم بگیرید .
  • خب بیایید باهم معایب و مزایای خودروی 206 را بررسی کنیم پس با ما همراه باشید .
  • در نهایت با پایان یافتن آزمون، بایستی برتری 206 فرانسوی را بپذیریم چرا که علی رغم عمر 3 ساله و کارکرد 40 هزار کیلومتری کاملا از نظر کیفیت ساخت و مونتاژ نسبت به نسخه ایرانیزه برتری دارد.
  • پژو 206 SD که مدل سدان این اتومبیل است نیز در ایران شکل گرفت و به کشورهای دیگر صادر شد.
مخصوصا زمانی‌که به‌دنبال قیمت پژو 206 کارکرده و دست ‌دوم باشید، با یک معادله چندمجهولی روبه‌رو هستید؛ چراکه فاکتورهای زیادی ازجمله قطعات تعویض‌شده یا رنگ‌شده، میزان کارکرد و … افراد عادی و غیرمتخصص قادر به تشخیص تمام این موارد نیستند و نمی‌توانند قیمت خودرو پژو 206 را به‌درستی تعیین کنند، درنتیجه ممکن است دچار عواقب جبران‌ناپذیری شوند. همراه مکانیک تلاش کرده تا با ارائه قیمت روز پژو 206، به شفافیت بازار کمک کند، پس همیشه می‌توانید برای مشاهده قیمت پژو 206 به سایت همراه مکانیک مراجعه کنید. اگر تمایل دارید آپشن‌های بیشتری داشته باشید، خرید ماشین پژو ۲۰۶ تیپ پنج و پس‌ازآن صندوق‌دار را به شما پیشنهاد می‌کنیم. لازم به ذکر است که هر سه این خودروها دو کیسه هوا برای سرنشینان جلو دارند و از ترمزهای ABS، EBD و EBA استفاده می‌کنند. ترمز جلوی همه آن‌ها دیسکی و ترمز عقبشان کاسه‌ای است.

http://3dprintingindustry.ir